ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 فروردين 1390     |     کد : 17113

تحولات خاورمیانه سوزاندن قرآن در آمریکا را تحت تأثیر قرار داد

اقدام گستاخانه کشیش نمای آمریکایی و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان در کلیسای کوچک خود در فلوریدای آمریکا در شرایطی که مسلمانان در کشورهای خاورمیانه و اسلامی درگیر مسائل داخلی و قیامهای ناشی از بیداری اسلامی هستند تحت تأثیر این تحولات در سکوت رسانه‌ای فرو رفت.

اقدام گستاخانه کشیش نمای آمریکایی و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان در کلیسای کوچک خود در فلوریدای آمریکا در شرایطی که مسلمانان در کشورهای خاورمیانه و اسلامی درگیر مسائل داخلی و قیامهای ناشی از بیداری اسلامی هستند تحت تأثیر این تحولات در سکوت رسانه‌ای فرو رفت.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، تری جونز کشیش نمای آمریکایی که پیش از سالگرد حوادث یازدهم سپتامبر تهدید به سوزاندن قرآن کرده بود دیروز دوشنبه اول فروردین ماه در اقدامی اهانت آمیز پس از تشکیل جلسه مضحک محاکمه قرآن کتاب مقدس مسلمانان را به آتش کشید.

این اقدام اهانت آمیز از سوی وین سپ از دیگر کشیشهای این کلیسا با نظارت تری جونز صورت گرفت.

این فرد گستاخ که ادعای کشیش بودن می کند در سطح بین الملل به هتاک قرآن شهرت یافته و اقدامات و اعمال او از سوی بسیاری از رهبران دینی، سازمانها و نهادهای بین المللی مورد انتقاد شدید قرار دارد.

سال گذشته میلادی این کشیش افراط گرا مناقشه جهانی را رقم زد، چرا که وی اعلام کرده بود درنظر دارد 200 نسخه از قرآن را در نهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر به آتش بکشد.

رهبران دینی بسیاری تصمیم وی را محکوم کردند و حتی وزیر دفاع آمریکا طی تماسی با کلیسای کوچک وی در فلوریدا از او خواست این برنامه را لغو کند و در نهایت وی دو روز پیش از روز مقرر از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

این هتاک به قرآن که پیشتر روز بین المللی قضاوت درباره قرآن را اعلام کرده بود در اظهاراتی جنون آمیز مدعی شد که این اقدام راهی منصفانه برای اشاره به قرآن است و تمام تعهدات پیشین خود را مبنی بر این که قرآن را نمی سوزاند زیرپا گذاشت.

اظهارات این فرد گستاخ و عامل اهانت به قرآن به وضوح نشان می دهد که وی هدفی جز شهرت طلبی را دنبال نمی کند به طوری که در مراسمی که حضور آن برای عموم آزاد گذاشته بود تنها 30 نفر شرکت کرده بودند. اما با وجود اینکه تظاهراتهای بزرگی علیه فعالیتهای جونز در فلوریدا برگزار شد به طور کلی این رویداد نادیده گرفته شد.

از آنجا که کشورهای اسلامی درخاورمیانه درگیر قیامهای ناشی از بیداری اسلامی هستند و این تحولات در رسانه ها انعکاس چشمگیری یافته، اخبار و یا گزارشهای چندانی از این اقدام گستاخانه در رسانه های جهان اسلام منعکس نشده است.

ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی- آمریکایی مستقر در واشنگتن در اظهاراتی کوتاه درباره این اقدام گفت: تری جونز به شهرت 15 دقیقه ای خود رسید و ما با صحبت بیشتر درباره این اقدام دقایق بیشتری برای مشهورکردن و مطرح کردن وی تلف نمی کنیم.

به نظر می رسد در پی این اقدامات اهانت آمیز، مقابله هوشمندانه مجامع بین المللی، رهبران دینی، شخصیتهای سیاسی، علمی و فرهنگی امری ضروری تلقی می شود.



نوشته شده در   پنجشنبه 4 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode