ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16939

آمادگي غربي‌ها براي حمله به ليبي و ادامه بمباران‌ها توسط نيروهاي قذافي

برغم اين كه رژيم قذافي اعلام نموده گشودن آتش به روي انقلابيون ليبي و شهروندان اين كشور را متوقف مي‌كند،‌ با اين حال حملات نيروهاي تابع قذافي عليه مناطق تحت تصرف انقلابيون هم‌چنان ادامه دارد و غرب خود را براي حمله به ليبي آماده مي‌كند.

 برغم اين كه رژيم قذافي اعلام نموده گشودن آتش به روي انقلابيون ليبي و شهروندان اين كشور را متوقف مي‌كند،‌ با اين حال حملات نيروهاي تابع قذافي عليه مناطق تحت تصرف انقلابيون هم‌چنان ادامه دارد و غرب خود را براي حمله به ليبي آماده مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از الجزيره، آخرين خبرهاي رسيده از ليبي حكايت از آن دارد، با وجودي‌كه رژيم قذافي پيش از اين اعلام كرده بود، به گشودن آتش عليه انقلابيون ليبي و شهروندان اين كشور پايان مي دهد، اما شهر مصراته و ديگر مناطق تحت كنترل انقلابيون، هم‌چنان زير آتش نيروهاي قذافي قرار دارد و انقلابيون ليبي در برابر حملات نيروهاي تابع قذافي مقاومت مي‌كنند و يكي از حملات آنها جهت بازپس‌گيري شهر مصراته را ناكام ساخته‌اند.
- پيش از اين "موسي كوسا " وزير خارجه ليبي اعلام كرده بود كه ليبي قطعنامه سازمان ملل متحد درباره منطقه ممنوع پرواز را مي‌پذيرد و به گشودن آتش عليه ملت ليبي پايان مي‌دهد.
- به گزارش رويتر قذافي پس از تصويب قطعنامه شوراي امنيت مبني بر ايجاد منطقه ممنوع پرواز آسمان خود را به روي تمام هواپيماها بسته است.
- سيف الاسلام قذافي نيز در اظهارنظري درباره تصويب قطعنامه منطقه ممنوع پرواز گفت كه از اين تهديدات نمي‌هراسد.
- آلمان اعلام كرد كه موضع خود در برابر ليبي را تغيير نداده و قذافي بايد به سرعت جنگ عليه مردمش را به پايان برساند.
- تركيه با هرگونه دخالت خارجي مخالفت نموده و خواستار توقف فوري گشودن آتش در ليبي توسط رژيم قذافي شده است.
- فرانسه اعلام كرده كه به آمريكا و انگليس و كانادا جهت حمله به ليبي مي‌پيوندد و كشورهاي عربي مانند اردن و امارات و قطر نيز آمادگي خود را جهت پيوستن به كشورهاي حمله كننده به ليبي اعلام كرده‌اند.
- خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد كه انقلابيون ليبي درحال انجام هماهنگي‌هاي لازم با كشورهاي غربي جهت حمله به رژيم قذافي هستند.
- و سرانجام اين كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در اقدامي فريبكارانه بار ديگر خواستار كناره‌گيري قذافي از قدرت شد.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode