ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 دي 1387     |     کد : 1688

فتاوي مضحک و عجيب وهابيت3

مفتي عربستان سعودي شيخ عبدالعزيز آل شيخ مخالفت خويش را با کارکردن زنان در فروشگاه هاي لباسهاي مخصوص زنان (لباس زير) ابراز داشت...

ممنوعيت فعاليت زنان در فروشگاه هاي مخصوص لباس زنانه!!!!

 

مفتي عربستان سعودي شيخ عبدالعزيز آل شيخ مخالفت خويش را با کارکردن زنان در فروشگاه هاي لباسهاي مخصوص زنان (لباس زير) ابراز داشت.
فتوي وي در مخالفت با نظر وزارت کار عربستان در اين مورد صادر شده است
بعدا از اظهار نظر افراطي اين مفتي درمورد کار کردن زنان در فروشگاه هاي مذکور وي گفته است : زنان امانتي در گردن ما هستند و به همين سبب ايشان را در غيرکارهاي که مختص ايشان هست به کار نخواهيم گرفت.
سخنان اين مفتي در جلسه مذهبي که در شب سه شنبه برگزار شد بيان شده و روزنامه هاي محلي در روز چهارشنبه اين خبر را منتشر کرده اند.

منبع: سايت البشائر و سايت اخبار مکتوب عربستان

 

شيخ احمد ابويوسف : 90 در صد بيماران (مسلمان) مبتلا به ايدز، پيش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه مي‌کنند.

شيخ احمد ابويوسف، رييس مرکز ارشاد مذهبي در وزارت ديانت مصر، در پاسخ به استفتاي مردي که پرسيده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلماني که بر اثر ايدز بميرد چيست؟ پاسخ داد: هرکسي که به علت بيماري ايدز بميرد، از نظر اسلام شهيد به حساب مي‌آيد.
به نوشته "العربيه. نِت"، وي فتوايش را با استفاده از سخن محمد، پيغمبر اسلام، صادر کرده است که گفته بود: "هر کسي که بر اثر يک بيماري داخلي بميرد، شهيد است."
شيخ احمد ابويوسف در اين زمينه تأکيد کرد که 90 در صد بيماران (مسلمان) مبتلا به ايدز، پيش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه مي‌کنند."
از سوي ديگر دکتر احمد رجايي، استادياربهداشت در دانشگاه الازهر مصر، گفت که رقم مبتلايان به بيماري ايدز در کشورهاي عربي پايين‌ترين رقم در سطح جهان است. اما، در زمينه گسترش ايدز، کشورهاي عربي در رده دوم قرار دارند.

 

 

مجله خانوادگي "روتانا" چاپ کشور اردن در شماره جديد خود اعلام كرد: «يکي از شيوخ وهابي، استفاده از رستوران‌هاي بوفه‌باز (سلف سرويس) که در آن چندين نوع غذا سرو مي شود را حرام اعلام کرد»!

اين در حالي است که بيشتر رستوران‌ها و هتل‌هاي عربستان و ساير کشورهاي عربي از اين نوع رستوران‌ها استفاده مي‌کنند و مردم نيز نوعا به دليل تنوع غذايي، اين نوع رستورانها را ترجيح مي‌دهند.
اين فتوا با واکنش هتلداران و صاحبان رستوران‌ها و ساير اقشار مردم مواجه شده و آنها را دچار نوعي سردرگمي و عصبانيت کرده است.
در همين راستا يک مفتي وهابي ديگري نيز "ميکي ماوس" را مرتد و ريختن خون آن را حلال کرده است!! فارغ از اينکه ميکي ماوس يک شخصيت کارتوني بوده و همين موضوع موجب انفجار بمب خنده در خبرگزاري‌هاي غربي و آمريکايي شده و دستمايه طنز طنزپردازان گرديده است.
صرف نظر از بغض و کينه‌اي که اين بظاهر علما با اهل‌بيت(ع) و شيعيان دارند و  فتواهاي تفرقه‌انگيزي كه بر اثر اين كينه‌ها صادر مي‌كنند، فتواهايي نظير آنچه در بالا گذشت و يا فتواي مشهور مربوط به زولبيا، فوتبال و بازيکنان آن موجب تمسخر پيروان ساير اديان در شرق و غرب و حتي بي‌دين‌ها گرديده است.

 

"ميکي‌ماوس" و "جري" سربازان شيطانند!

 

روحاني سرشناس عربستاني که همواره در يک برنامه تلويزيوني دولتي به ايراد خطابه مي پردازد، ضمن اعلام انزجار از موش‌ها بويژه شخصيت‌هاي کارتوني "ميکي ماوس" و "جري" خواستار کشته شدن تمام موش‌ها شد

هفته نامه دي ولت مدعي شد يکي از روحانيون عربستان در سخناني با "سربازان شيطان" خواند موشها خطاب به همه مسلمانان معتقد دستور قتل عام موشها را صادر کرد. به گفته "شيخ محمد موناجيد" مسلمانان وظيفه دارند چنين کاري را انجام دهند.
در همين حال يکي از وب سايت‌هاي عربي با انتشار اين خبر در مورد سخنان اين روحاني در مورد ممنوع کردن تماشاي کارتون‌هاي "ميکي ماوس" و "تام و جري" به بحث پرداخت. اين در حالي است که سايت هفته نامه آلماني "دي ولت" با استناد به سخنان اين روحاني در مورد "سربازان شيطان" بودن موش‌ها ادعا کرد اين جانوران در شريعت اسلامي حيواناتي منفور هستند.
شيخ "محمد موناجيد" با اشاره به صحنه‌هاي خشونت باري كه كارتون‌هايي چون "تام وجري" و "ميكي ماوس" براي کودکان به تصوير مي‌كشند، اين كارتون‌ها را براي كودكان مضر دانسته و نسبت به اثرات مخرب پخش كارتون‌هاي خارجي از تلويزيون هشدار داد.
روزنامه‌ "چانيا ديلي" در اين باره نوشت اين مقام مذهبي كه پيش از اين به عنوان ديپلمات عربستان سعودي در واشنگتن دي‌سي ساكن بوده است، در سخناني تاكيد كرده است كه پخش كارتون‌هاي ميكي ماوس از تلويزيون كشورهاي عربي بايد متوقف شود.


نوشته شده در   سه شنبه 10 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode