ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 اسفند 1389     |     کد : 16876

انتقاد مراجع از بي‌تفاوتي كشورها در قبال وقايع بحرين

قتل‌عام مردم بحرين كه با حمايت آمريكا و امارات انجام شده است، با هشدار مراجع عظام كشورمان مواجه شد. در همين راستا، آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: حمايت غربي‌ها، عربستان و امارات از ديكتاتور بحرين و قتل‌عام اين كشور براي آنان گران تمام خواهد شد و مردم منطقه آن را تحمل نمي‌كنند.

جام جم آنلاين: قتل‌عام مردم بحرين كه با حمايت آمريكا و امارات انجام شده است، با هشدار مراجع عظام كشورمان مواجه شد. در همين راستا، آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: حمايت غربي‌ها، عربستان و امارات از ديكتاتور بحرين و قتل‌عام اين كشور براي آنان گران تمام خواهد شد و مردم منطقه آن را تحمل نمي‌كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر، آيت الله مكارم شيرازي در جلسه امروز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، اين اقدامات را فاجعه‌اي عجيب و وحشتناك توصيف كرد و افزود: غربيها كه ساليان دراز با شعار دموكراسي و حاكميت مردم يقه چاك كردند امروز با قيام مـردم منطقه كاملاً تغيير جهت داده و حامي ديكتاتور شده‌اند.

آيت الله مكارم شيرازي حركت ملتهاي منطقه را دموكراسي واقعي دانست و تأكيد كرد: دموكراسي و حقوق بشر مورد نظر غربيها حفظ منافع آنان توسط ديكتاتورهاي منطقه است.

آيت الله مكارم شيرازي فرستادن نيروي نظامي از عربستان و امارات به بحرين براي قتل عام مردم بي دفاع اين كشور را بسيار عجيب خواند و خطاب به سران اين كشورها گفت: مردم منطقه تحمل نمي‌كنند و پاسخ شما را مي‌دهند، اين كار برايتان گران تمام مي‌شود،خودتان را از اين معركه كنار بكشيد.

اين مرجع تقليد توجيه حكام عربستان و امارات براي ارسال نيرو به بحرين را بر مبناي پيمان دفاعي، غيرقابل پذيرش دانست و افزود: آيا معناي اين پيمان اين است كه به قتل عام ملت خود كه خواسته مشروع دارند و حكومت مردمي مي‌خواهندكمك كنيد ؟ اين منطق را هيچ كودكي مي‌پذيرد ؟

وي با اشاره به فرارسيدن سال نو بر پرهيز از خرافات، تجمل و تشريفات و توجه به جنبه‌هاي انساني، اخلاقي و اسلامي نوروز تأكيد كرد.

آيت الله مكارم شيرازي گفت: اگر عيد جنبه خرافي پيدا كند مورد تأييد اسلام نيست اما جنبه‌هاي مثبت آن نه تنها مخالف اسلام نيست بلكه اسلام طرفدار اينهاست.

وي با ابراز تأسف از زلزله ژاپن كمك به همنوع را دستور اسلام برشمرد و افزود: اين حادثه درس عبرت براي همه انسانهاست كه هيچ وقت مغرور نشوند و در مسير حق حركت كنند.

آيت الله صافي گلپايگاني نيز در بيانيه‌اي درباره لشگركشي عربستان سعودي و امارات عربي متحده به بحرين هشدار داد.

در بيانيه اين مرجع تقليد، بيداري و نهضت اسلامي مردم در كشورهاي عربي از حوادث بسيار مهم تاريخ معاصر عنوان شده و آمده است: اين حركت آزادي خواهانه از تونس آغاز شد و به سرعت منطقه را فرا گرفت و سپس مصر، يمن، ليبي و بحرين زيرپوشش اين نداي اسلام خواهي و استعمار ستيزي قرار گرفتند.

آيت الله صافي در اين بيانيه تصريح كرده است: اين حركت آزادي خواهانه، سران استعمار مخصوصاً آمريكا را كه با حكام مزدور و حمايت آنان، جهان عرب را زير امپراطوري خود قرار داده اند و بر ثروت‌هاي طبيعي اين كشورها تسلط داشته اند به چاره جويي مزورانه و مداخله گري بر انگيخته است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: از نظر مردم دنيا، سقوط قذافي ديكتاتور در همان روزهاي اول انقلاب مردم ليبي مسلم بود اما اين جرثومه خيانت به اسلام با كمك‌هاي آشكار و پنهان استعمار، مردم ليبي را شب و روز از زمين و هوا قتل عام مي‌كند.

آيت الله صافي گلپايگاني در بيانيه خود افزوده است: همچنين آمريكا و سران استعمار با انقلاب بحرين كه صد در صد بر سلطه غرب و آمريكا پايان مي‌بخشيد به مقابله پرداختند و به وسيله حكومت‌هاي همسايه بحرين وارد عمل شدند و نيروهاي نظامي اين حكومت‌ها را به اين كشور گسيل داشتند تا انقلاب مردمي را سركوب كنند و سلطه آمريكا را بر اين كشور استمرار دهند.

در بخش ديگري از بيانيه آيت الله صافي آمده است: ما از حكام سعودي كه خود را مسلمان و حامي مسلمانان مي‌دانند سوال مي‌كنيم كه همكاري نزديك به يك قرن شما با استعمار انگليس و آمريكا چه وقت پايان مي‌پذيرد ؟ چرا به خود نمي‌آييد و به عزت و استقلال اسلامي بر نمي‌گرديد ؟ جهان اسلام به خصوص كشورهاي پاكستان، افغانستان و عراق گرفتار برادركشي و قتل عام‌هاي همه روزه است و دنيا مي‌داند منبع و مصدر آن كجاست، آيا اسلام به شما اجازه داده كه ظالم را در برابر مظلوم حمايت كنيد ؟ آيا نمي‌دانيد كه حكومت آل خليفه با افراد معدودي، مسلمانان بحرين اعم از شيعه و سني را از همه حقوق خود محروم نموده است ؟

در بخش پاياني اين بيانيه تاكيد شده است: مسلمانان در تمام دنيا تصميم گرفته اند كه مجد و عظمت ديرين را تجديد و بيگانگان را از كشورهاي اسلامي بيرون كنند، چنانكه بن علي و مبارك را بيرون انداختند.

آيت الله سبحاني نيز امروز در درس خارج در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برخي از كشورهاي اسلامي به جاي دفاع از مظلوم از ظالم دفاع مي‌كنند و سازمان كنفرانس اسلامي نيز هيچ واكنشي در دفاع از مردم مظلوم بحرين نشان نمي‌دهد.

وي همچنين با اشاره به روزهاي آخر سال و نزديك شدن به ايام عيد و آغاز مسافرت‌هاي نوروزي از طلاب حوزه علميه خواست در كنار ديد و بازديدهاي نوروزي مساله امر به معروف و نهي از منكر را در بين خانواده و خويشان خود فراموش نكنند تا اين فريضه الهي در هيچ زمان و تحت هيچ شرايطي تعطيل نشود.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode