ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389     |     کد : 16832

محاكمه قاتل دكتر سرابي در دادگاه كيفري تهران

2 مرد كه در جريان قتل يك پزشك تهراني دستگير شده بودند و در زندان به سر مي‌بردند، روز گذشته در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند و عامل جنايت، قتل پزشك را پذيرفت و همدستش را در اين ماجرا بي‌گناه معرفي كرد.

جام جم آنلاين: 2 مرد كه در جريان قتل يك پزشك تهراني دستگير شده بودند و در زندان به سر مي‌بردند، روز گذشته در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند و عامل جنايت، قتل پزشك را پذيرفت و همدستش را در اين ماجرا بي‌گناه معرفي كرد.
به گزارش «جام‌جم»، شامگاه 31 شهريور امسال راكبان يك دستگاه موتورسيكلت حوالي نارمك دكتر سرابي، پزشك متخصص قلب و عروق را هدف اصابت گلوله قرار دادند و بسرعت از محل متواري شدند.

در پي اين اقدام تبهكارانه، پزشك مجروح به بيمارستان امام حسين(ع) تهران انتقال يافت و پس از 72 ساعت بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد. با گزارش موضوع به بازپرس شعبه 7 دادسراي جنايي تهران، دستور قضايي مبني بر انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر و پرونده براي تحقيقات به شعبه 10 پليس آگاهي تهران ارجاع شد. در ادامه تحقيقات، مشخص شد دكتر سرابي از مدتي پيش از سوي فرد يا افرادي ناشناس تهديد مي‌شده است.

دستگيري 2 برادر در قتل پزشك تهراني

با به دست آمدن اين سرنخ، 2 برادر به عنوان مظنون در اين پرونده شناسايي و دستگير شدند.

يكي از متهمان اعتراف كرد: چندي پيش، مادرم بيمار بود و او را براي مداوا به مطب دكتر سرابي برديم، اما معالجات و جراحي وي نتيجه نداد و مادرم فوت كرد.

متهم افزود: پس از مرگ مادرمان، من و برادرم به فكر انتقام از دكتر افتاديم تا اين‌كه پس از يك هفته، غروب چهارشنبه هنگام خروج از مطب، من، او را هدف گلوله قرار دادم و به كمك يكي از دوستانم متواري شدم.

ردپاي يك آشنا در جريان حادثه

تحقيقات در اين باره ادامه داشت تا اين‌كه ماموران پي بردند فقط يكي از اين 2 برادر در قتل نقش داشته و همدست فراري‌اش، يكي از دوستان وي است. به اين ترتيب، جستجو براي يافتن اين مرد ادامه يافت تا اين‌كه چند روز بعد از حادثه، وي نيز دستگير شد و به همكاري با عامل جنايت اعتراف كرد. عامل جنايت و دوستش پس از بازسازي صحنه حادثه روانه زندان شدند و برادر او كه در به قتل رساندن دكتر سرابي نقشي نداشت، آزاد شد.

با صدور كيفرخواست از سوي بازپرس شهرياري، رئيس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران، پرونده به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد و روز گذشته عاملان جنايت محاكمه شدند.

تقاضاي مجازات براي متهمان

ابتداي جلسه دادگاه، شفيعي، نماينده دادستان در دادگاه‌هاي كيفري استان تهران به تشريح كيفرخواست پرداخت و براي متهمان تقاضاي مجازات قانوني كرد، سپس اولياي دم با حضور در جايگاه براي عاملان جنايت تقاضاي قصاص كردند. در ادامه، قاضي همتيار، رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران از سجاد، متهم رديف اول پرونده خواست در جايگاه قرار بگيرد و از خود دفاع كند.

اعتراف به قتل پزشك در دادگاه

سجاد، متهم به قتل در اظهاراتش گفت: قبول دارم كه دكتر سرابي را كشته‌ام و بايد مجازات شوم؛ اما تحمل جاي خالي مادرم واقعا برايم سخت بود به حدي كه بعد از مرگ مادرم با خوردن قرص روانگردان در حالي كه مسلح بودم، به يك كلانتري در شهرستان گيلانغرب رفتم و مي‌خواستم در حضور آنان خودكشي كنم كه ماموران به قصد خلع سلاح كردنم به طرفم آمدند و من به سمت آنها شليك كردم كه يكي از آنها زخمي شد. قصد داشتم پس از فرار از كلانتري، به گروه پژاك ملحق شوم. عامل جنايت يادآور شد: من قصد كشتن دكتر را نداشتم و فقط مي‌خواستم او را بترسانم.

يك هفته پيش از حادثه با او تماس گرفتم و مدارك پزشكي مادرم را خواستم و گفتم كه مي‌‌خواهم از او شكايت كنم؛ اما او از دادن مدارك امتناع كرد. من هم با برداشتن سلاح پدرم از شهرستان گيلانغرب كرمانشاه به تهران آمدم و از دوستم ـ علي ـ به بهانه‌اي موتورسيكلتش را خريدم و از او خواستم از دكتر برايم وقت بگيرد.

متهم به قتل اضافه كرد: بعد از آن، بدون اطلاع علي به محله هفت‌حوض ـ كه محل كار دكتر بود ـ رفتم و به محض خروج او، بيرون از مطب به سوي او شليك كردم و با سوار شدن به موتورسيكلت متواري شدم. پس از آن، ماجرا را براي دوستم (علي)‌ بازگو كردم. او در قتل با من همكاري نداشت

انكار متهم دوم در همكاري با قاتل

سپس علي، متهم رديف دوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: 3 سال پيش از طريق يكي از دوستانم با سجاد آشنا شدم. او از من خواست از دكتر برايش وقت ويزيت بگيرم.

به همين خاطر به مطب دكتر (مقتول) رفتم و براي سجاد وقت گرفتم. عصر حادثه، با ديدن او كه مسلح به ديدنم آمده بود، متوجه شدم او با پزشك معالج مادرش درگير شده و او را كشته است. قاضي همتيار، رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران در اين باره به خبرنگار ما گفت: آخرين دفاع از متهمان اخذ شده است و آنها با تجديد قرار قانوني روانه زندان شدند. وي افزود: امروز چهارشنبه به همراه 4 قاضي مستشار دادگاه وارد شور خواهيم شد تا راي متهمان صادر شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode