ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389     |     کد : 16822

ويتوريو امانوئل دوم،شاه ايتاليا شد

150 سال پيش در روز 17 مارس سال 1861 ميلادي يك مجلس ملي كه در شهر تورينو ايتاليا تشكيل شده بود ، ويتوريو امانوئل دوم پادشاه پيه مونته و ساردنيا در ايتاليا را به عنوان پادشاه سراسر ايتاليا انتخاب مي كند.

جام جم آنلاين: 150 سال پيش در روز 17 مارس سال 1861 ميلادي يك مجلس ملي كه در شهر تورينو ايتاليا تشكيل شده بود ، ويتوريو امانوئل دوم پادشاه پيه مونته و ساردنيا در ايتاليا را به عنوان پادشاه سراسر ايتاليا انتخاب مي كند.
اين پايان يك فرايند طولاني و پرفراز و نشيب بود كه هنگامي ناپلئون اول امپراتور فرانسه عنوان پادشاه ايتاليا را به سود خود غصب كرد ، آغاز شده بود.

ميهن پرستان ايتاليايي تمام اميدهاي خود را به كارلو آلبرتو شاه پيه مونته و ساردنيا بسته بودند.

اما او در روز 23 مارس سال 1849 ميلادي در منطقه نوارا از فيلد مارشال رادتسكي فرمانده ارتش امپراتوري اتريش شكست مي خورد و متوجه مي شود كه به تنهايي نمي تواند اتريش را از خاك ايتاليا بيرون براند و شبه جزيره را متحد كند.

ويتوريو امانوئل دوم پسر و جانشينش موفق شد حمايت ناپلئون سوم امپراتور فرانسه را جلب كند.

او پس از پيروزي هاي خونين و پرتلفات در ماجنتا و سولفرينو موفق مي شود لومبارديا را از تصرف اتريش خارج كرده و به خاك ايتاليا منضم كند.

ويتوريو امانوئل دوم در مرحله بعد با كمك اهالي ايتالياي مركزي اين منطقه را نيز به ايتاليا پيوند مي دهد.

فرانسه به پاس كمك هايي كه به او كرده بود شهر نيس و منطقه ساووا كه اهالي آن فرانسه زبان بوده و مايل به پيوستن به فرانسه بودند را به دست مي آورد.

در سال 1866 ميلادي ويتوريو امانوئل دوم از شكست اتريش از پروس سود مي جويد و شهر ونيز را از اتريش بازپس مي گيرد.

پس از سقوط ناپلئون سوم ، ويتوريو امانوئل دوم درآخرين مرحله شهر رم را از چنگ پاپ خارج كرده و به عنوان پايتخت ايتاليا متحد برمي گزيند.

به اين ترتيب در روز 17 مارس سال 1861 ميلادي ويتوريو امانوئل دوم پادشاه پيه مونته و ساردنيا از سوي يك مجلس ملي به عنوان پادشاه ايتاليا انتخاب مي شود.

او با تلاش و درايت موفق مي شود كشور چند پاره ايتاليا كه بخش هاي شمالي آن در اشغال امپراتوري اتريش بود را متحد كرده و خود به عنوان پادشاه سراسر ايتاليا بر اين شبه جزيره حكومت كند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode