ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389     |     کد : 16818

كاشت بزرگ‌ترين فرش گل در تبريز

شهرداري منطقه 2 ‌تبريز به منظور ايجاد چشم‌اندازي زيبا و منحصر به فرد در اين شهر براي استقبال از ميهمانان نوروزي در يك طرح ابتكاري اقدام به كاشت بهاره بزرگ‌ترين فرش گل و ساعت گل كرده است.

 شهرداري منطقه 2 ‌تبريز به منظور ايجاد چشم‌اندازي زيبا و منحصر به فرد در اين شهر براي استقبال از ميهمانان نوروزي در يك طرح ابتكاري اقدام به كاشت بهاره بزرگ‌ترين فرش گل و ساعت گل كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل روابط عمومي شهرداري منطقه 2 تبريز، به منظور تلطيف روحيه شهروندان و ميهمانان نوروزي در ميدان ائل‌گلي كه پارگ بزرگ آن از نقاط ميهمان‌پذير شهر است، بزرگ‌ترين فرش گل با تركيبي از انواع گل‌هاي بهاري همچون بنفشه، شب‌بو و نرگس كاشته مي‌شود.
اين نماد بهار در پارك شهيد صفاشور مقابل راهنمايي كه به نوعي ورودي شهر نيز محسوب مي‌شود ساعت گل به صورت نمادين با تركيبي از گل‌هاي زيباي بهاري براي عيدي به ياد ماندني براي شهروندان تبريزي در حال كاشت است كه ايجاد اين چشم‌اندازهاي زيبا به همراه تدارك سفره هفت سين در ميادين مذكور از مناظر بسيار ديدني شهر در ايام تعطيلات نوروزي خواهد بود.
همچنين توسط نيروهاي فضاي سبز شهرداري منطقه 2 در مرحله اول عمليات كاشت بهاره نهال و گل وگياه كه از 20 اسفند ماه آغاز شده است در ورودي شهر و در ميدان استاد شهريار نيز از طرح‌هاي ويژه گلكاري استفاده مي‌شود .
در اين عمليات، تمام ميادين و مسيرهاي اصلي و فرعي، به خصوص ورودي شهر همچون دروازه تهران، جاده ائل‌گلي، ميدان افلاك‌نما و ... با استفاده از نهال‌هاي زيباي اقاقيا، نرك، كاتاليا، چتري، كبودي، زبان گنجشك و گل‌هايي نظير بنفشه، نرگس و شب‌بو كه نشانه‌هاي زيبايي از رسيدن فصل روح‌نواز بهار است، در مرحله اول كاشت بهاره در حال انجام است.
اين گزارش مي‌افزايد، طرح‌هاي ويژه نهال‌كاري و گلكاري علاوه بر تلطيف هواي شهر و كاهش آلودگي و جلوه بخشيدن به زيبايي‌هاي آن، در استقبال بهينه از ميهمانان نوروزي كه شهر تاريخي تبريز را براي مسافرت انتخاب كرده‌اند، بسيار موثر خواهد بود.
گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 2 حاكي است: بر اساس برنامه‌ريزي انجام گرفته و براي مرحله دوم كاشت بهاره بيش از 40 هزار اصله درخت و 100 هزار درختچه تزئيني در سطح اين منطقه كاشته مي‌شود.
اين شهرداري با هدف مشاركت مردم براي داشتن محيطي عاري از آلودگي و ايجاد شهري سرسبز و پر از گل وگياه، اقدام به توزيع نهال رايگان و مقاديري كود كرده است كه علاقمندان مي‌توانند براي دريافت انواع نهال‌هاي تزئيني از قبيل اقاقيا، كبودي، چتري، و... به پارك فدك واقع در وليعصر جنوبي ـ خيابان سعدي مراجعه كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode