ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1389     |     کد : 16758

مديران شهرداري تبريز با دوچرخه به سر كار مي‌روند

شهردار تبريز گفت: همه مديران شهرداري تبريز از سال آينده به عنوان پيشگام، از دوچرخه براي انجام امور اداري و شخصي خود استفاده مي‌كنند تا مردم بيش از گذشته براي استفاده از اين وسيله ترغيب شوند...

 شهردار تبريز گفت: همه مديران شهرداري تبريز از سال آينده به عنوان پيشگام، از دوچرخه براي انجام امور اداري و شخصي خود استفاده مي‌كنند تا مردم بيش از گذشته براي استفاده از اين وسيله ترغيب شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، عليرضا نوين در مراسم راه‌اندازي ايستگاه مركزي كرايه دوچرخه‌هاي شهري تبريز به همراه سه ايستگاه ديگر با اشاره به اهداف شهرداري از اجراي اين طرح اظهار داشت: استفاده از دوچرخه در سفرهاي درون‌شهري در گذشته‌هاي نه چندان دور در بين مردم مرسوم بود، با اين حال به علت توسعه و صنعتي شدن شهرها، اين امر طي دهه‌هاي اخير كم‌رنگ شده است.
وي ادامه داد: بر همين اساس شهرداري تبريز با هدف ترويج فرهنگ استفاده از دوچرخه در بين مردم و نيز تلاش براي كاهش آلودگي هوا، كاهش ترافيك و افزايش سطح سلامت و نشاط اجتماعي همچنين كمك به اجراي موفق‌تر قانون هدفمندي يارانه‌ها، راه‌اندازي و اجراي طرح كرايه دوچرخه به شهروندان را در دستور كار خود قرار داد.
نوين تصريح كرد: امروز شاهد راه‌اندازي چهار ايستگاه در نقاطي چون ميدان ساعت به عنوان ايستگاه مركزي، ميدان فجر، چهارراه 17 شهريور و فلكه دانشگاه با مشاركت بخش خصوصي هستيم.
شهردار تبريز در ادامه با اشاره به جزئيات و شرايط استفاده شهروندان از اين دوچرخه‌ها در سفرهاي درون‌شهري خاطرنشان كرد: شهروندان مي‌توانند براي استفاده از اين دوچرخه‌ها با ارائه كارت ملي و دريافت كارت اشتراك از مسئولان ايستگاه‌ها و در قبال پرداخت مبلغي ناچيز به مبلغ 200 تومان به عنوان كرايه هر ساعت استفاده، از اين دوچرخه‌ها استفاده كنند.
نوين افزود: البته بايد خاطرنشان كرد: كرايه استفاده از دوچرخه‌ها در سطح شهر براي هر ساعت مبلغ 400 تومان است كه شهرداري تبريز به منظور ترغيب و تشويق شهروندان 50 درصد اين كرايه معادل 200 تومان را تقبل كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از برنامه‌ريزي شهرداري تبريز براي افزايش تعداد ايستگاه‌ها و دوچرخه‌ها از ابتداي سال 90 خبر داد و افزود: از ابتداي سال 90 و به صورت تدريجي تعداد ايستگاه‌هاي دوچرخه شهري به 10 ايستگاه و تعداد دوچرخه‌ها در مرحله اول به يك هزار دستگاه دوچرخه افزايش خواهد يافت تا شهروندان به سهولت از اين وسيله نقليه پاك و ايمن استفاده كنند.
شهردار تبريز گفت: تمام دوچرخه‌هاي مذكور از سوي شركت سرمايه‌گذار بيمه شده‌اند تا شهروندان با خيالي آسوده از اين دوچرخه‌ها استفاده كنند.

*ايجاد طولاني‌ترين باند دوچرخه در تبريز
نوين همچنين از برنامه‌ريزي شهرداري براي ايجاد طولاني‌ترين باند دوچرخه در داخل مهرانه‌رود به طول 18 كيلومتر حدفاصل ايل‌گلي تا پل سرداران فاتح در سال آينده خبر داد.
وي در عين حال گفت: همه مديران شهرداري تبريز نيز از سال آينده به عنوان پيشگام مسئولان از دوچرخه براي انجام امور اداري و شخصي خود استفاده خواهند كرد تا مردم بيش از گذشته براي استفاده از اين وسيله ترغيب شوند. شهردار تبريز در پايان ابراز اميدواري كرد با مشاركت و همكاري شهروندان فرهنگ استفاده از دوچرخه در كم‌ترين زمان ممكن به فرهنگ عمومي مردم تبديل شود.
در پايان اين مراسم نخستين كارت اشتراك دوچرخه‌هاي شهري به نام نوين شهردار تبريز صادر شد. 


نوشته شده در   سه شنبه 24 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode