ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389     |     کد : 16718

احتمال انفجار ششمين راكتور اتمي ژاپن

رسانه‌هاي رسمي ژاپن از احتمال انفجار ششمين رآكتور اتمي در نيروگاه «فوكوشيما» به دليل از دست دادن قابليت خنك‌كنندگي اين رآكتور خبر دادند.

رسانه‌هاي رسمي ژاپن از احتمال انفجار ششمين رآكتور اتمي در نيروگاه «فوكوشيما» به دليل از دست دادن قابليت خنك‌كنندگي اين رآكتور خبر دادند.
به گزارش ايسنا، نيروگاه توليد برق توكيو (PETOC) در اين باره به رسانه‌هاي رسمي ژاپن عنوان كرد: چهار رآكتور در اين نيروگاه با مشكل مشابهي مواجه هستند؛ چرا كه از زمان وقوع زمين‌لرزه و سونامي امكان خنك‌كردن هسته‌هاي اين رآكتورها وجود ندارد.

علاوه بر اين، دبير كابينه ژاپن نيز امروز در يك مصاحبه مطبوعاتي اعلام كرد كه به دليل وقوع انفجار در يكي از رآكتورها و بروز اختلال در سيستم‌ خنك كننده نيروگاه «فوكوشيما» بخارات راديواكتيو در هوا متصاعد شده‌اند و انفجار در رآكتور شماره يك اين نيروگاه كه روز گذشته رخ داد، تمام سقف و ديواره‌هاي محفظه نگهدارنده را تخريب كرد.

بر اساس اعلام رسانه‌هاي رسمي ژاپن، در حادثه روز گذشته چهار تن مجروح شدند، اما سطح راديواكتيو پس از وقوع اين انفجار كاهش يافت.

«يوكيو ادانو» دبير كابينه ژاپن، نيز در ادامه به خبرگزاري كيودو گفت: (PETOC) تلاش مي‌كند تا سيستم‌ خنك‌كننده با استفاده از آب دريا و اسيد بوريك به راه بيندازد تا از فاجعه‌هاي بعدي جلوگيري كند. با اين حال، وي نسبت به اين مساله هشدار داد كه با وجود تخليه هزاران تن از سكنه نزديك به نيروگاه، هنوز 114 تن در منطقه هستند. به همين دليل، تلاش مي‌كنيم اين افراد را به همراه 180 هزار سكنه ديگر كه در 20 كيلومتري منطقه خطر قرار دارند، خارج كنيم. همچنين تاكنون بيش از 30 هزار تن از سكنه از منطقه تخليه شده‌اند.

آژانس مديريت بحران ژاپن هم امروز اعلام كرد كه 15 تن تحت تاثير مواد راديواكتيو منتشره از اين نيروگاه قرار گرفته‌اند.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ـ IAEA ـ هم در بيانيه‌اي از دولت ژاپن خواست تا هر چه سريع‌تر سكنه نزديك به اين نيروگاه اتمي را تخليه كند.

اعلام وضعيت فوق‌العاده در ژاپن به دليل نشت مواد راديواكتيو

رسانه‌هاي رسمي ژاپن اعلام كردند كه اين كشور روز گذشته در حالي كه تلاش مي‌كرد تا بازماندگان سونامي و زمين‌لرزه روز جمعه را سامان دهد، با فاجعه انفجار يكي از رآكتورهاي نيروگاه «داي ايچي» در استان «فوكوشيما» و نشت مواد راديواكتيو مواجه شد.

وضعيت به حدي وخيم است كه دولت دچار تضاد شده است. اجساد قربانيان سونامي هنوز جمع‌آوري نشده است و از طرفي نشت مواد راديواكتيو نگراني دولت ژاپن و محافل بين‌المللي را در پي داشته است.

به گزارش ايسنا، سخنگوي دولت ژاپن نيز در اين باره تصريح كرد: مشكل اصلي در داخل رآكتور است و ما نمي‌توانيم به طور دستي آن را برطرف كنيم. كنترل داخل رآكتور تقريبا غيرممكن است.

زمين لرزه جمعه ژاپن 9 ريشتر بوده است

موسسه لرزه‌نگاري و زمين‌شناسي دانشگاه ژئوفيزيك ژاپن هم تاكيد كرد كه زمين‌لرزه روز جمعه كه باعث وقوع سونامي در اين كشور شد، 9 ريشتر قدرت داشته است.

اين زمين لرزه از سال 1800 ميلادي تاكنون بزرگترين، مخرب‌ترين و قدرتمندترين زلزله در طول تاريخ جهان محسوب مي‌شود.

بر اساس اعلام دپارتمان حوادث غير‌مترقبه اين كشور زمين‌لرزه جمعه و پس‌لرزه‌هاي آن تاكنون در شمال اين كشور باعث مرگ دست كم 763 تن شده است.

پس لرزه 8/6 ريشتري شرق ژاپن را لرزاند

در پي وقوع پس لرزه‌اي به قدرت 8/6 ريشتري روز گذشته در شرق اين كشور، 9 استان در اين منطقه بطور كامل لرزيد كه «توكيو» هم شامل آن مي‌شود.

ميليون‌ها تن از سكنه ژاپن بدون غذا، آب و برق هستند

مقامات دپارتمان حوادث غير‌مترقبه ژاپن عنوان كردند كه ميليون‌ها تن از سكنه سواحل شمال شرقي اين كشور به دليل وقوع سونامي و زمين لرزه بدون آب، غذا و برق هستند. همچنين با وجود اين كه دولت تعداد سربازان را دو برابر كرده و به يكصد هزار تن افزايش داده است، اما به نظر مي‌رسد كه اين تعداد براي كمك به سكنه آسيب‌ديده و نگران مناطق زلزله‌زده كافي نيست.

در ادامه اين گزارش آمده است كه دست كم يك ميليون و 400 هزار تن از سكنه مناطق شمال‌شرقي بدون آب و دو ميليون و 500 هزار تن هم بدون برق هستند. پمپ بنزين‌ها بسته شده و مردم به شدت در جست‌وجوي گاز يا بنزين هستند.

همچنين 380 هزار تن براي پناه گرفتن به كمپ‌هاي احداث شده موقتي مراجعه كردند، در حالي كه اكثر اين كمپ‌ها هم بدون برق هستند؛ چرا كه نيروگاه «فوكوشيما» كه تامين‌كننده برق اين شهر و نواحي اطراف بود، به طور كامل از كار افتاده است.

بر اساس اعلام پليس، مردم براي دومين روز متوالي پس از وقوع زلزله و سونامي تنها با سوپ و برنج زنده مانده‌اند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode