ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 اسفند 1389     |     کد : 16677

الكساندر دوم ، تزار روسيه ترور شد

130 سال پيش در روز 13 مارس سال 1881 ميلادي الكساندر دوم تزار روسيه هنگامي كه با كالسكه سلطنتي از يك خيابان شهر سنت پترزبورگ مي گذشت توسط تروريست ها و با پرتاب بمب كشته شد.

 130 سال پيش در روز 13 مارس سال 1881 ميلادي الكساندر دوم تزار روسيه هنگامي كه با كالسكه سلطنتي از يك خيابان شهر سنت پترزبورگ مي گذشت توسط تروريست ها و با پرتاب بمب كشته شد.
دو تروريست از دو جهت دو بمب را به فاصله زماني كمي از هم به سوي كالسكه الكساندر دوم پرتاب كرده بودند. الكساندر دوم ، تزار روسيه هنگام مرگ 63 سال داشت.

الكساندر دوم در طول 26 سال سلطنت خود منشا اقدامات اصلاحي بزرگي در روسيه بود كه مهمترين آنها الغاي نظام رعيتي در كشورش بود.

او در روز سوم مارس 1861 ميلادي درست 20 سال قبل از اينكه كشته شود نظام رعيتي را در سراسر روسيه ملغي كرد.

تزار الكساندر دوم كه خاطره تلخ جنگ كريمه را به ياد داشت تصميم گرفت سياست مستبدانه سلف خود تزار نيكلاي اول را كنار بگذارد.

در آن زمان از مجموع 60 ميليون جمعيت روسيه 50 ميليون نفر آنها را موژيك ها (دهقانان) تشكيل مي دادند.

تمام اين موژيك ها رعيت بودند ، نيمي از آنها در اراضي دولتي و بقيه در املاك حدود 100 هزار خانواده اشراف زميندار روسيه زندگي مشقت باري را سپري مي كردند.موژيك ها همراه املاك معامله مي شدند و حق ترك املاكي كه متعلق به آن بودند را نداشتند.

اما در آن زمان دوره جنبش هاي انقلابي در اروپا و از جمله روسيه فرا رسيده بود. بارها گروه هاي تروريستي به ويژه اعضاي احزاب چپ عليه جان الكساندردوم اقدام كردند اما هر بار او از مرگ جان سالم به در برد.

با مرگ الكساندر دوم تمام اصلاحاتش به فراموشي سپرده شده و آزادي كوتاه مدت دهقانان روسيه خاتمه يافت و آنها دوباره به رعيت مبدل شدند.

به اين ترتيب در روز 13 مارس سال 1881 دو نفر تروريست عضو گروه جنبش اراده ملي با پرتاب دو بمب به سوي كالسكه الكساندر دوم تزار روسيه اورا به قتل رساندند.

با مرگ الكساندر بارديگر زندگي محنت بار رعيت هاي برده در روسيه از سر گرفته شد. 


نوشته شده در   يکشنبه 22 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode