ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1389     |     کد : 16574

اطلس فرهنگي آذربايجان شرقي منتشر مي‌شود

معاون فرهنگي، هنري اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: اطلس فرهنگي آذربايجان شرقي با محوريت معرفي مفاخر، ابنيه تاريخي و هنرمندان استان در سال 90 منتشر مي‌شود.

معاون فرهنگي، هنري اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: اطلس فرهنگي آذربايجان شرقي با محوريت معرفي مفاخر، ابنيه تاريخي و هنرمندان استان در سال 90 منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، محمد دادي ظهر امروز در مراسم اختتاميه دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب شهرستان بناب با بيان اينكه هنر و نمايش بايد تعالي بخش باشد، اظهارداشت: اگر در جايي هنر، زيبا دوستي را ترويج دهد و اميدواري در جامعه ايجاد كند بايد اين هنر را در جامعه تقويت كرد.
وي افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در نظر دارد با توجه به دستورات مقام معظم رهبري و مساعدت‌هاي دولت خدمتگزار، برنامه‌هاي متنوع فرهنگي را در سال آينده در سطح استان اجرا كند.
معاون فرهنگي، هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي ترويج و تقويت نمايش‌هاي ارزشي به خصوص در زمينه دينداري را از برنامه‌هاي اساسي سال آينده اين اداره كل اعلام كرد و افزود: در راستاي تقويت جشنواره‌هاي تئاتر شهرستان‌ها با نظر هيئت داوران، دو گروه نمايشي برتر جشنواره بناب براي اجراي نمايش عمومي در تبريز انتخاب خواهند شد.
وي از ارائه فراخوان نمايشنامه نويسي از دو كتاب « دا» و « لشكر خوبان» توسط اداره كل استان خبر داد و گفت: به منظور معرفي هر چه بيشتر استان در زمينه مسائل فرهنگي و ديني، اطلس فرهنگي آذربايجان شرقي با محوريت معرفي مفاخر، ابنيه تاريخي و هنرمندان استان در سال 90 منتشر خواهد شد و گام‌هاي اوليه در اين خصوص برداشته شده است و در سال 90 عرضه خواهد شد.
وي اجراي موسيقي‌هاي محلي و «عاشيقلار» را از ديگر برنامه‌هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در سال آتي اعلام و كرد و خاطر نشان كرد: ضمن تجليل از پيشكسوتان مسائل هنري و ادبي استان، از زندگاني شخصيت‌هاي بزرگ آذربايجان از جمله «پروين اعتصامي» و « قاضي تبريزي» فيلم تهيه خواهد شد.
ناصر هاشمي معاون فرماندار بناب بابيان جملاتي از امام راحل(ره) در خصوص هنر گفت: هنري جاويدان و ماندگار خواهد ماند كه در برابر هجمه‌هاي عظيم تبليغاتي عليه ارزش‌ها، ريشه در اعتقادات و ارزش‌هاي دين مقدس اسلام داشته باشد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب و دبير دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب شهرستان بناب با ارائه گزارشي از روند جشنواره دوازدهم تئاتر فجر انقلاب بناب گفت: از 24 اثر ارسالي به دبيرخانه جشنواره تعداد 17 نمايشنامه انتخاب شد كه از اين تعداد 12 نمايش در مرحله بازبيني رقابت كردند و در نهايت طبق انتخاب هيئت داوران بازبيني نمايش‌ها تعداد پنج نمايش براي شركت در بخش مسابقه و دو نمايش در بخش جنبي به مرحله نهايي جشنواره معرفي شدند.
در جشنواره دوازدهم هفت گروه نمايشي طي سه روز نمايش‌هاي خود را براي عموم اجرا كردند.
فريدون نبي‌قديم در بخش ديگري از سخنان خود از مسئولان خواست با حمايت‌هاي مادي و معنوي خود، هنرمندان را دلگرم نگهدارند تا اين جشنواره‌ها پررنگ‌تر از قبل برگزار شود.
وي افزود: اكثريت متون نمايشي رسيده به دبيرخانه جشنواره، متون قديمي بود و غالبا نيز استفاده شده‌اند كه در اين رابطه از همه اساتيد دانشگاه‌ها و نويسندگان درخواست مي‌كنم تا در خصوص توليد آثار و متن‌هاي نمايشي و همچنين هنر تئاتر با اين اداره همكاري كنند.
در ادامه مراسم؛ بيانيه و همچنين آراي هيئت داوران دوازدهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب شهرستان بناب قرائت شد كه براين اساس در بخش طراحي صحنه عليرضا قاسمي براي نمايش «نقل سرخ» رتبه نخست را كسب كرد.
در بخش بازيگري اول زن، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به مهديه داداش رستمي براي نمايش«نقل سرخ» اهداء شد.
در بخش بازيگري اول مرد، هيئت داوران با اهداء لوح تقدير و تنديس جشنواره و جايزه نقدي از بهرام حسن بابايي بخاطر بازي در نمايش « سحوري» تجليل كرد.
همچنين رتبه اول كارگرداني را عليرضا قاسمي براي نمايش «نقل سرخ» به خود اختصاص داد. در ضمن هيئت داوران در زمينه نمايشنامه و موسيقي انتخابي نداشته است.
براساس آراي هيئت داوران جشنواره، نمايش‌هاي «نقل سرخ» و « سحوري» به عنوان نمايش‌هاي منتخب جشنواره براي اجراي عمومي در مركز استان انتخاب شدند.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح يادبود و هدايايي از برترين‌هاي جشنواره و همچنين هيئت داوران تجليل به عمل آمد.


نوشته شده در   جمعه 20 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode