ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1389     |     کد : 16318

بايد پليس قضايي تشکيل شود

دادستان کل کشور و سخنگوي قوه قضاييه يکي از مشکلات دادستان‌ها را نداشتن پليس قضايي دانست و افزود: اگر نيروي انتظامي بتواند پليس قضايي تشکيل دهد اين مشکل حل خواهد شد.

جام جم آنلاين: دادستان کل کشور و سخنگوي قوه قضاييه يکي از مشکلات دادستان‌ها را نداشتن پليس قضايي دانست و افزود: اگر نيروي انتظامي بتواند پليس قضايي تشکيل دهد اين مشکل حل خواهد شد.
به گزارش واحد مرکزي خبر ، محسني اژه اي درگفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما يکي ديگر از مشکلات دادستان‌ها را کمبود کادر قضايي و اداري اعلام کرد و گفت: در سال هاي قبل قاضي به اندازه کافي و نياز جذب نشده اما در اين دوره اين کار صورت گرفته است و اميدواريم تا چند ماه آينده، آموزش حدود 600 قاضي جذب شده را آغاز کنيم.

وي اينترنتي کردن ارتباطات را ضروري دانست و گفت : ارتباط ‌ها و توافقات دوجانبه و چندجانبه با دستگاه‌هاي مختلف در کاهش روند دادرسي موثر خواهد بود و اميدواريم مشکلات استعلام نيز در سال آينده کاهش يابد.

محسني اژه اي گفت: در برخي مواقع قرار بازداشت موقت الزامي است اما درغير اين موارد، قاضي مي تواند به تناسب جرم و با شرايط فرد، يک قرار مناسب صادر کند که ممکن است وثيقه، کفالت يا التزام به وجه الکفاله باشد.

وي افزود: براي اينکه اين قرارهاي غيربازداشت موقت کمتر به رفتن فرد به زندان منجر شود راهکارهايي وجود دارد و دادستان مي تواند ترتيباتي در اين زمينه اتخاذ کند.

محسني اژه اي افزود: در حال حاضر بر پيشگيري از وقوع جرم تاکيد بسياري مي شود و قوه قضاييه بايد کاري کند که جرم واقع نشود؛ البته بخشي از اين کار فراقوه اي است و مجلس و دولت نيز بايد در اين زمينه کمک کنند تا جرم کمتري صورت گيرد.

وي گفت: مصمم هستيم که با مفسدان اقتصادي، اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس مردم، سرقت‌هاي مسلحانه، قاچاقچيان مواد مخدر و کساني که مخاطرات جدي از طريق فضاي سايبر ايجاد مي کنند، به صورت جدي برخورد کنيم و کساني هم که بي جهت به زندان مي رفتند، زندان نروند.

وي افزود: آيين نامه زندان نيز براي کساني که زندان رفته اند، اصلاح شد.

محسني اژه اي گفت: ضوابطي براي کساني که اين امکان براي آنان هست تا شب عيد در کنار خانواده خود باشند لحاظ شده است و اين افراد مي توانند از مرخصي استفاده کنند؛ البته براي دستگاه قضايي مهم است که در مدت مرخصي چگونه رفتار مي شود.

وي افزود: مواردي که براي تجديد نظر و ديوان عالي پيش بيني شده، از ابتدا مشخص است.

وي افزود: ديوان عالي به صورت شکلي حکم را بررسي مي کند اما دادگاه تجديد نظر مي تواند هم به صورت شکلي و هم به صورت ماهيتي حکم را بررسي کند.

محسني اژه اي با بيان اينکه اعمال ماده 18 محدود نيست گفت: يک دستورالعمل اجرايي براي اين قانون نوشته شده بود که سه بند از آن خلاف قانون بود و اين دستورالعمل اجرايي تغيير يافت.

وي افزود: اگر رئيس قوه از هر طريقي متوجه شود و تشخيص دهد که حکم خلاف بيّن شرع است مي تواند درخواست اعاده دادرسي کند.

دادستان کل کشور گفت: اگر ساير مراجع ذي‌ربط در دستگاه قضايي نيز متوجه اشکال شوند مي توانند به رئيس قوه گزارش کنند تا ماده 18 اعمال شود.

وي افزود: مسير اعاده دادرسي باز است.


نوشته شده در   شنبه 14 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode