ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1389     |     کد : 16129

سرقت از زنان با سلاح تقلبي

كاراگاهان پليس اگاهي تهران بزرگ، سارق كيف‌قاپي را كه با استفاده از سلاح تقلبي اقدام به كيف‌قاپي از زنان جوان مي‌كرد را دستگير كردند.

جام جم آنلاين: كاراگاهان پليس اگاهي تهران بزرگ، سارق كيف‌قاپي را كه با استفاده از سلاح تقلبي اقدام به كيف‌قاپي از زنان جوان مي‌كرد را دستگير كردند.
به گزارش ايسنا، 19 مرداد ماه سالجاري دو زن جوان با مراجعه به كلانتري 163 ولنجك به مأموران گفتند كه يك نفر با تهديد اسلحه اقدام به سرقت از ما كرد.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره يكم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان پس از حضور در اداره يكم، در مورد سرقت اموال همراهشان به كارآگاهان گفتند كه براي ديدن يكي از دوستانمان به منزل وي مراجعه كرديم كه پس از ورود به داخل آسانسور ناگهان مرد جواني حدودا 30 الي 35 ساله در مقابل در آسانسور ظاهر شد و با تهديد اسلحه‌اي كه در دست داشت هر دو نفر ما را تهديد كرد تا كيف‌هاي دستي همراهمان را به او تحويل دهيم كه مجموعا مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد، سه عدد گوشي تلفن همراه و مدارك شناسايي داخل كيف‌ها توسط اين شخص سرقت شد.

مالباختگان در ادامه اظهار كردند سارق بلافاصله پس از سرقت كيف‌ها به سمت در مجتمع دويد و سوار بر يك دستگاه خودرو پرايد شخصي نقره‌اي رنگ متواري شد.

در حالي كه بررسي سرقت مسلحانه توسط سرنشين خودرو پرايد نقره‌اي در دستور كار كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داشت، بار ديگر يكي از مالباختگان با مراجعه به اداره يكم به كارآگاهان گفت: فرد ناشناسي با من تماس گرفته و مدعي شده است كه مدارك شناسايي من در دست او است و مي‌توانم براي تحويل گرفتن مدارك به آدرس محل كار او در يك آژانس كرايه خودرو در منطقه پونك مراجعه كنم.

كارآگاهان به آژانس كرايه خودرو مراجعه كرده و در آنجا فرد تماس‌گيرنده به نام فرامرز را شناسايي كردند. با شناسايي فرامرز تحقيقات درباره چگونگي بدست آوردن كيف‌هاي همراه و مدارك شناسايي متعلق به مالباختگان آغاز شد و او در اظهارات اوليه خود مدعي شد كه اين كيف‌ها را خانم جواني به او تحويل داده و از هويت اين خانم اطلاعي ندارد.

با انتقال فرامرز و اطلاع يافتن او از موضوع سرقت مسلحانه، وي لب به بيان حقيقت گشود و به كارآگاهان گفت كه چند روز پيش يكي از دوستانم به نام عليرضا به محل كارم در آژانس كرايه خودرو مراجعه كرد و اين دو كيف و مدارك داخل آنها را به من تحويل داد و عنوان داشت كه آنها را پيدا كرده است.

فرامرز درباره اظهارات كذب اوليه خود مبني بر تحويل داده شدن كيف‌ها توسط يك خانم جوان نيز گفت: تصور مي‌كردم، اين كيف‌ها متعلق به مسافراني است كه عليرضا آنها را جابجا كرده است پيگير موضوع نشدم تا اين‌كه پليس به من مراجعه كرد؛ در آن لحظه به خاطر دوستي كه با عليرضا داشتم سعي كردم تا مانع از كشيده شدن پاي او در اين ماجرا شوم و تصور مي‌كردم موضوع يك مساله كوچك است اما پس از اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه از دو خانم ديگر تصميم گرفتم تا حقيقت را بيان كنم.

با شناسايي هويت عليرضا، كارآگاهان اداره يكم با بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار اطلاع پيدا كردند كه عليرضا يكي از مجرمان سابقه‌دار است و با استخراج چهره متهم، وي توسط هر دو شاكي پرونده مورد شناسايي قرار گرفت و آنها صراحتا او را به عنوان سارق اموال خود معرفي كردند.

همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد كه عليرضا مالك يك دستگاه خودرو نقره‌اي رنگ است كه در داخل آژانس كرايه خودرو مشغول به كار بوده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم، شناسايي متهم توسط مالباختگان و همچنين شناسايي پرايد نقره‌اي رنگ، شناسايي مخفيگاه و دستگيري متهم در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

كارآگاهان با پوشش نامحسوس منطقه سرانجام در 23 آبان ماه متهم را در حين پياده‌شدن از خودرو پرايد و هنگام داخل شدن به مجتمع مسكوني مورد شناسايي قرار دادند كه كارآگاهان با مسدود كردن راه‌هاي احتمالي فرار، به مخفيگاه متهم در طبقه سوم مجتمع رفته و ضمن رعايت قانون اقدام به ورود به داخل مخفيگاه متهم كردند؛ عليرضا كه با مشاهده كارآگاهان تلاش داشت تا به هر شكل ممكن از دست آنان متواري شود، با بسته ديدن راه‌هاي فرار تصميم به فرار از راه پنجره را كرد تا شايد با پريدن از اين ارتفاع بتواند از دست كارآگاهان متواري شود اما پس از پريدن از طبقه سوم مجتمع از سه ناحيه لگن، دست و پا دچار شكستگي شديد شد و براي مداوا به بيمارستان منتقل شد.

كارآگاهان پس از حضور در مخفيگاه متهم و در بازرسي از اين محل موفق به پيداكردن يك قبضه سلاح كمري تقلبي و همچنين تعدادي مدارك شناسايي و كيف‌هاي زنانه شدند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود با استفاده از مدارك شناسايي كشف شده از مخفيگاه متهم و همچنين جمع‌بندي شكايت‌هاي مطروحه در سطح كلانتري سطح شهر تهران با موضوع سرقت مسلحانه توسط سرنشين يك دستگاه خودرو پرايد نقره‌اي رنگ موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگان شدند.

با شناسايي و دعوت از مالباختگان براي ارائه توضيحات در اداره يكم مشخص شد كه تمامي مالباختگان خانم‌هاي عمدتا جواني هستند كه اموال آنان با تهديد سلاح گرم به سرقت رفته است.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم درباره سرقت از خانم‌هاي عمدتا جوان و با شناسايي شيوه و شگرد سرقت‌ها و محل‌هاي ارتكاب سرقت‌ها كه عمدتا در مناطق غرب، شمال غرب و همچنين شرق تهران بزرگ بوده است، از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه و توسط سرنشين يك دستگاه خودرو پرايد نقره‌اي رنگ مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست مي‌شود تا براي شناسايي متهم و همچنين طرح و پيگيري شكايات خود به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه يا با شماره تلفن‌هاي 51055501، 51055423 و 55381036 تماس حاصل كنند.


نوشته شده در   سه شنبه 10 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode