ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 آذر 1387     |     کد : 1608

برتری امت اسلام در دنيا و آخرت

كتاب حاضر دارای سه گفتار است؛ گفتار اول «فضيلت‌های همگانی امت اسلام در اين دنيا» به مطالبی هم‌چون؛ امت برتر و بهتر و نيك‌انديش، امت ميانه و آسانی و راحتی و برداشتن قيد و بندها پرداخته است.

گفتار دوم «ديگر امتيازات دنيايی اين امت» نام گرفته است. گفتار سوم «فضيلت‌ها و برتری‌های مسلمانان در سرای جاويد» مباحثی هم‌چون؛ روز رستاخيز، نخستين گذرندگان از پل صراط مسلمانان هستند، بيشترين بهشتيان مسلمانان‌اند و ... را بررسی كرده است.

در مقدمه كتاب آمده است: هدف اصلی آفرينش انسان، رسيدن به كمال مطلوب است؛ و اين هدف حاصل نخواهد شد، مگر اين‌كه انسان در مسير بندگی خدا گام بردارد؛ و بندگی خدا حاصل نمی‌شود، مگر با پيروی از منهج و برنامه الهی؛ و پيروی از منهج ربانی، جز با ديدی روشن و شناختی كافی از دين خدا امكان‌پذير نخواهد شد.

وی معتقد است: نخستين گام در بندگی، فهم دقيق و گام بعدی، ايمان و باور ژرف است؛ يعنی انسان بايد بر اين باور زندگی كند، كه تنها راه درست برای زندگی، اسلام و شريعت الهی است.

هدف اصلی آفرينش انسان، رسيدن به كمال مطلوب است؛ و اين هدف حاصل نخواهد شد، مگر اين‌كه انسان در مسير بندگی خدا گام بردارد؛ و بندگی خدا حاصل نمی‌شود، مگر با پيروی از منهج و برنامه الهی؛ و پيروی از منهج ربانی، جز با ديدی روشن و شناختی كافی از دين خدا امكان‌پذير نخواهد شد

گام سوم اتصال وثيق و پيوند ناگسستنی با خدای عزوجل است. در اين مرحله انسان كاملا به خدای متعال پيوند می‌خورد؛ و در تمامی مراحل زندگی، براساس اعتماد به آفريدگار يكتا حركت می‌كند.

همه آن‌چه بيان شد مستلزم آن است كه انسان راه پيامبران و پيام آنان را خوب بشناسد. آخرين كتاب آسمانی، قرآن است. در اين كتاب، هدف اساسی برانگيخته شدن پيامبران و بندگی خدا و پرهيز از طاغوت اعلام شده است.

چاپ اول كتاب «برتری‌‌های امت اسلام در دنيا و آخرت»، تأليف «عبدالله عبدالرحيم‌عبدالله» و ترجمه «محمود خوش‌خبر» در 96 صفحه به همت انتشارات «احسان» با بهای 15000 ريال 17 آذرماه سال جاری روانه بازار نشر شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 آذر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode