ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 اسفند 1389     |     کد : 15862

تاثير کت‌وشلوار در برد تيم‌هاي فوتبال

محققان دريافته اند مربيان فوتبالي که در روزهاي مسابقه کت و شلوار رسمي و در روزهاي تمرين لباس هاي گرمکن ورزشي به تن مي کنند نتايج موفقيت آميزتري را براي تيم خود رقم مي زنند.

جام جم آنلاين: محققان دريافته اند مربيان فوتبالي که در روزهاي مسابقه کت و شلوار رسمي و در روزهاي تمرين لباس هاي گرمکن ورزشي به تن مي کنند نتايج موفقيت آميزتري را براي تيم خود رقم مي زنند.
به گزارش مهر، محققان ورزشي در دانشگاه پورتزماوث با مطالعه بر روي تاثير ظاهر مربيان بر روي حس رقابت جويي بازيکنان تيم پي به اين نکته جالب توجه بردند.

«ريچارد تلول» يکي از محققان حاضر در اين پروژه مي گويد ما دريافته ايم نحوه پوشش مربيان بر روي ديدگاه بازيکنان از توانايي ها و قابليت هاي مربي تاثير مستقيمي دارد زيرا بازيکنان براي به دست آوردن مهارت هاي تکنيکي و انگيزه بيشتر در حين بازي به صورت مداوم به مربي خود نگاه مي کنند. در اين حالت مربي که کت و شلوار به تن داشته باشد در ديد بازيکن از قدرت استراتژيک بالايي برخوردار است که براي موفقيت در بازي بسيار پر اهميت است.

به گفته محققان ، مربياني که در ميدان مسابقه کت و شلوار به تن مي کنند نسبت به مربياني که لباس ورزشي مي پوشند ، از نظر دانش استراتژيک ظاهري رقابت جويانه تر پيدا مي کنند که اين ظاهر نيز بر روي بازيکنان تيمشان تاثيري مشابه دارد. در مقابل مربياني که در ميدان تمرين لباس ورزشي به تن مي کنند نسبت به آنهايي که لباس رسمي به تن دارند از نظر تکنيکي قدرتمندتر ديده مي شوند.

براي انجام اين تحقيق، محققان از 97 مرد و زن درخواست کردند تصاويري از مربيان مختلف را در لباس هاي متفاوت مشاهده کرده و واکنش هاي خود را اعلام کنند. اين تصاوير شامل مربيان لاغر اندام در لباس ورزشي، مربيان تنومند در لباس ورزشي، مربيان لاغر اندام در کت و شلوار رسمي و مربيان تنومند در لباس رسمي بوده است.

نتايج نشان دادند از ديد داوطلبان مربيان قوي هيکلي که لباس رسمي به تن داشتند نسبت به مربيان لاغر اندامي که لباس رسمي پوشيده بودند از قدرت انگيزشي، تکنيکي و استراتژيکي کمتري برخوردار بوده و در مقابل مربيان لاغر اندام که لباس ورزشي به تن داشتند از قدرت بالاي تکنيکي و ايجاد شخصيت رقابتي در ميان بازيکنان برخوردار هستند. به گفته محققان تاثير پوشش مربيان بر روي بازيکنان بسيار بالا و طولاني مدت است.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode