ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 اسفند 1389     |     کد : 15760

فوت 22 هزار و 974 نفر بر اثر حوادث ترافيكي

در سال گذشته 22 هزار و 974 نفر در اثر حوادث ترافيكي در كشور فوت كردند و حدود 40 برابر اين تعداد (800 هزار نفر) در بيمارستان ها و مراكز درماني به صورت رايگان خدمت رساني شدند كه اغلب آن‌ها نيز در گروه سني جوان و نان آور بوده اند.

 جام جم آنلاين: در سال گذشته 22 هزار و 974 نفر در اثر حوادث ترافيكي در كشور فوت كردند و حدود 40 برابر اين تعداد (800 هزار نفر) در بيمارستان ها و مراكز درماني به صورت رايگان خدمت رساني شدند كه اغلب آن‌ها نيز در گروه سني جوان و نان آور بوده اند.
به گزارش ايسنا، دكتر مشيانه حدادي رييس مركز پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: همه ساله حدود يك ميليون و 300 هزار نفر در اثر حوادث ترافيكي در جهان فوت مي­كنند و قريب به 20 تا 50 ميليون نفر معلول يا مجروح مي‌شوند.

وي افزود: حوادث ترافيكي در سال 2004، 2.2 درصد كل مرگ ها را به خود اختصاص و در رتبه نهم علل مرگ قرار داشت و تخمين زده مي شود تا سال 2030 با اختصاص 6.3 درصد مرگ ها به خود در مقام پنجم علل مرگ بعد از بيماري هاي ايسكميك قلبي، بيماريهاي سربروواسكولار(بيماري هاي عرقي مغز)، COPD (بيماري هاي مزمن انسدادي ريه) و عفونت هاي تنفسي تحتاني ريه قرار گيرد.

دكتر حدادي افزود: بيشتر حوادث ترافيكي منجر به مرگ در كشورهايي با درآمد كم و متوسط اتفاق مي­افتد يعني بيش از 90 درصد مرگ و مير جاده‌اي در كشورهايي رخ مي­دهد كه تنها مالك 48 درصد خودروهاي جهان هستند.

وي تصريح كرد: نزديك به نيمي از فوتي­هاي حوادث ترافيكي را كاربران آسيب‌پذير يعني عابرين پياده، دوچرخه سواران و موتورسواران تشكيل مي دهند.

رييس مركز پيشگيري از حوادث گفت: در كشور ما نيز حوادث ترافيكي اولين علت بار بيماري ها، دومين علت سال هاي از دست رفته عمر به علت مرگ زودرس و سومين علت سال هاي از دست رفته عمر به علت ناتواني و معلوليت، در همه گروه هاي سني و هر دو گروه جنسي است.

حدادي تشريح كرد: حوادث ترافيكي در كشور در مردان اولين علت بار بيماري هاست و در زنان پس از بيماري هاي ايسكميك قلبي، افسردگي ماژور و بلاياي طبيعي در مقام چهارم قرار دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 2 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode