ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 دي 1386     |     کد : 157

توافق ايران و آژانس

 

 


آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پس از پايان سفر محمد البرادعي به ايران در بيانيه‌اي تأكيد كرد:

در مذاكرات مديركل آژانس و هيأت همراه وي در تهران بر اين موضوع توافق شد كه طرح كاري براي پاسخگويي به بقيه سؤالات آژانس درباره ابعاد برنامه‌ هسته‌اي ايران تا 4 هفته آينده تكميل شود و ايران به سؤالات اين نهاد درباره دو موضوع باقيمانده نيز پاسخ دهد.

به نوشته پايگاه اينترنتي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، البرادعي در سفر دو روزه خود به ايران درباره راهكارهاي سرعت بخشيدن به اجراي پادمان‌هاي آژانس و در پيش‌گرفتن سازوكارهاي اعتمادساز با مقامات بلندپايه ايران گفت‌وگو كرده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: در گفت‌وگوهاي انجام‌شده در ايران همچنين بر ضرورت توجه به اجرايي‌شدن پروتكل الحاقي و همچنين لزوم خارج‌شدن پرونده ايران از شوراي امنيت تأكيد شد.

بيانيه مذكور مي‌افزايد: مقامات ايراني در ديدار هيأت اعزامي آژانس، اطلاعاتي را درمورد تحقيقات انجام‌شده روي نسل جديد دستگاه‌هاي سانتريفيوژ ارائه كرده‌اند.

تا اواسط بهمن

از سوي ديگر، رضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه در گفت‌وگوهايش با البرادعي توافق شد تا به روند مذاكرات ايران و آژانس سرعت داده شود، گفت: در ادامه حل و فصل موضوعات باقيمانده در چارچوب مداليته، سعي خواهيم كرد مجموعه‌ موضوعات را تا اوايل فوريه (اواسط بهمن‌) و قبل از ارائه گزارش البرادعي به اعضاي شوراي حكام، حل و فصل كنيم.

علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز روز گذشته در گفت‌وگو با ايرنا با بيان اينكه در اين سفر بر سر جمع‌بندي طرح اقدام تا اسفندماه توافق شده است، خاطرنشان كرد: با حضور مديركل آژانس در ايران فصل جديدي از تعامل بين تهران و آژانس با تعميق همكاري‌ها آغاز شده است.

تغيير مواضع شوراي امنيت

در همين حال، با توجه به تأكيد ايران و آژانس بر لزوم خارج‌شدن پرونده ايران از شوراي امنيت، خبرگزاري آسوشيتدپرس در واکنش به سفر مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ايران تأكيد كرد: سفر البرادعي به تهران و سخنان مقام‌هاي ايراني نشان مي‌دهد که آنها در پي تغيير مواضع شوراي امنيت هستند.

 
     
  
 


نوشته شده در   دوشنبه 24 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode