ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1389     |     کد : 15431

دوشنبه 25 بهمن 11 ربيع الاول 14 فوريه

درگذشت آيت الله سيد حسن صدر در سال 1354 هجري قمري...

درگذشت آيت الله سيد حسن صدر در سال 1354 هجري قمري
آيت الله سيد حسن صدر از علماي برجسته مسلمان در سال 1354 هجري قمري دارفاني را وداع گفت آيت الله صدر مشهور به صدرالدين در فقه و اصول ،كلام ،حكمت ،رجال ،و حديث ،دانش و تبحري در خور توجه داشت. از آثار تاليفي ايشان كتابهاي تاسيس الشيعه ،شامل رجال اسلام و شخصيتهاي علمي جهان تشيع و حدايق الاصول را مي توان نام برد.

تولد شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتابشناس در سال 1293 هجري قمري
شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتابشناس شيعي در سال 1293 هجري قمري در تهران متولد شد آيت الله تهراني پس از كسب درجه اجتهاد در كاظمين به تحقيق و تتبع مشغول شد تابزرگترين دايره المعارف كتابشناسي شيعه را تدوين كند ايشان براي انجام دادن اين مهم با كارشكني هاي رژيم عراق روبرو بود اما با تمام تلاش اين كار بزرگ را ادامه داد و سرانجام دايره المعارف الزريعه الي تصانيف الشيعه را دربيست و شش جلد چاپ و منتشر كرد ديگر اثر مهم شيخ آقا بزرگ تهراني طبقات اعلام الشيعه نام دارد.

توقف حضرت محمد(ص) در مكاني بنام قبا در مسير هجرت از مكه به مدينه در اول هجري قمري
بنابربرخي از روايات، حضرت محمد(ص) در اول هجري قمري در مسير هجرت خويش از مكه به مدينه در مكاني بنام قبا توقف كردند حضرت ختمي مرتبت در مدت اقامتشان در قبا، براي اداي فريضه نماز، مسجدي بنا كردند كه مسجد قبا معروف است و اولين مسجد در تاريخ اسلام بشمار مي رود حضرت محمد(ص) نخستين سنگ بناي اين مسجد را با دستان مبارك خويش بر زمين نهادند و بعد از اتمام بناي آن با ياران خود در آن مكان مقدس نمازگزاردند و اين نخستين حضور جمعي مسلمانان در مسجد بشمار مي رود رسول گرامي اسلام در ادامه حركت از قبا به طرف مدينه، درميان راه نماز جمعه را نيز برپاداشتند و بدين ترتيب اهميت برگزاري نماز جمعه را براي امت خويش آشكاركردند.

صدور حكم تاريخي امام در ارتداد سلمان رشدی
فوريه 1989 سالروز صدور حكم تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) مبني بر ارتداد و اعدام سلمان رشدي نويسنده خائن كتاب آيات شيطاني است، کتابي كه با جملات موهن، پيامبر بزرگ اسلام (ص) را به استهزاء گرفت.
آيت الله روح الله خميني (ره) با صدور فتوايي سلمان رشدي را به اتهام كفر و نوشتن كتاب آيات شيطاني مهدور الدم اعلام كرده بود.
اين فتواي تاريخي حضرت امام (ره ) در خصوص ارتداد «سلمان رشدي» بيانگر آن است كه در مقابله با سوء استفاده كنندگان از آزادي بيان و قلم نبايد تنها به مقابله زباني و قلمي بسنده شود، بلكه علاوه بر اينها بايستي به تناسب موضوعات، احكام و حدود الهي نيز اجرا شود.
حكم قاطع و انقلابي حضرت امام (ره) كه از احكام اسلام ناب محمدي (ص) سرچشمه گرفته است در گذر زمان تغييرناپذير مي باشد، همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند:
«حكم امام در مورد سلمان رشدي مرتد به آيات الهي متكي است و همانند آيات الهي مستحكم و غيرقابل حذف است ».
تدوين كتاب آيات شيطاني كه به مقدسات پيامبر بزرگوار اسلام به نحوي بي شرمانه اي اهانت شده، از توطئه هاي افكار شيطاني كسي است كه در دامان استكبار و الحاد پرورش يافته است و به خيال خام خود با حمايت آنان در امنيت كامل است، اما يقيناً حكم تاريخي حضرت امام به مانند تيري رها شده سرانجام اين مرد ملحد و بي دين را به سزاي عمل خويش خواهد رساند.
هرگونه توهين به اديان الهي و پيامبران عظيم الشان در پيشگاه خداي متعال و مردم جهان مردود و عملي مطرود شمرده مي شود و مردم متدين ايران اسلامي نيز به تبعيت از فطرت الهي در برابر اين گونه اقدامات شريرانه، خواهند ايستاد.

درخواست امام خمینی(ره) ازمردم برای مشغول شدن کار و سازندگی در سال 1357 هجري شمسي
در پي پيروزي امت مسلمان و انقلابي كشورمان و سقوط رژيم منفور ستمشاهي حضرت امام خميني (ره) رهبر كبير انقلاب اسلامي در سال 1357 هجري شمسي در پيامي از مردم خواستند كه به منظور سازندگي و آغاز زندگي نوين به اعتصابات چندين ماهه و سراسري خاتمه داده ، به كار و سازندگي مشغول شوند.

تولد كريستوفرشولزمخترع ماشين تحرير در سال 1815ميلادي
کريستوفرشولزمخترع ماشين تحرير در سال 1815ميلادي متولد شد. او از32سالگي هنگامي كه دركارگاهي صنعتي كارمي‎كرد درانديشه اختراع وسيله‎اي براي تحريربود و سرانجام پس ازچند سال تلاش پيگيرتوانست ماشين تحريرر ا اختراع كند. ماشينهاي تحريرامروزي شكل تكامل يافته ماشين ساخت كريستوفرشولز است.

آغاز مخوف ترين و پرتلفات ترين بمبارانهاي هوايي جهان در سال 1945 ميلادي
مخوف ترين و پرتلفات ترين بمبارانهاي هوايي جهان با1773هواپيماي جت بمب افكن انگليسي و آمريكايي در سال 1945 ميلادي در آلمان آغاز شد. در اين بمباران كه سه روز به طول انجاميد چند شهر صنعتي به كلي به خاكستر تبديل شد. بر اثر اين بمباران150 تا 250000 تن از ساكنان شهرهاي آلمان جان خود را از دست دادند.


نوشته شده در   دوشنبه 25 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode