ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 بهمن 1389     |     کد : 14734

نوشتن با قلم ذهن را تقويت مي‌کند

پژوهشگران نروژي و فرانسوي دريافتند که استفاده از کاغذ و قلم به جاي دستگاه هاي ديجيتالي ، موجب تقويت ذهن و افزايش قدرت يادگيري مي شود.

جام جم آنلاين: پژوهشگران نروژي و فرانسوي دريافتند که استفاده از کاغذ و قلم به جاي دستگاه هاي ديجيتالي ، موجب تقويت ذهن و افزايش قدرت يادگيري مي شود.
به گزارش مهر، امروزه بسياري از افراد نوشتن با قلم بر روي کاغذ را فراموش کرده اند و ترجيح مي دهند که به جاي کاغذ بر روي تلفن هاي همراه هوشمند ، رايانه و يا تبلت ها بنويسند ، اما اين افراد بايد بدانند که با خطر کاهش قدرت ذهني و يادگيري مواجهند.

محققان دانشگاه استاوانگر نروژ و دانشگاه مارسي فرانسه در بررسي هاي خود نشان دادند که فعاليت حرکتي دست فضاهاي ويژه اي از مغز را فعال مي کند که اين فضاها به تشخيص بصري مفاهيم نوشته شده کمک مي کند.

به اين ترتيب زماني که ما شروع به خواندن همان نمادها مي کنيم مغز آنها را علاوه بر ساير راه هاي رايج، حتي از طريق يک تصوير حرکتي نيز بازسازي مي کند.

به گفته اين دانشمندان ، براي يادگيري ، فشار دادن قلم قديمي بر روي کاغذ از تايپ کردن نمادهاي همان حروف بر روي صفحه کليد مفيدتر است.

اين محققان به منظور دستيابي به اين نتايج از گروهي از داوطلبان خواستند که به يک الفباي ناشناش بنويسند. تعدادي از اين افراد بايد اين نوشته ها را با قلم و تعدادي ديگر بايد با صفحه کليد مي نوشتند.

نتايج اين بررسي ها نشان داد پس از چند هفته افرادي که بايد با دست و بر روي کاغذ مي نوشتند بهتر توانستند نمادهاي ناشناش را به يادآورند.

در دوره تحقيقات، مغز داوطلبان با رزونانس مغناطيسي رصد مي شد. اين مشاهدات نشان داد که ناحيه بروکا در مغز که با فعاليت هاي متعدد يادگيري ارتباط دارد در زماني که افراد با قلم بر روي کاغذ مي نوشتند بيشتر فعال مي شد.

حرکات دست در ناحيه بروکا يک تصوير «حسي - حرکتي» را مي ساختند که خاطرات را تقويت مي کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 10 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode