ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 بهمن 1389     |     کد : 14629

هديه گوگل به دنياي رياضيات

وگل براي پوشش دادن هزينه‌هاي المپياد رياضيدانان جوان، مبلغ يك ميليون يورو (معادل يك ميليون و 350 هزار دلار ) را به سازمان المپياد جهاني رياضي (IMO) به‌عنوان هديه پرداخت كرده است.

جام جم آنلاين: گوگل براي پوشش دادن هزينه‌هاي المپياد رياضيدانان جوان، مبلغ يك ميليون يورو (معادل يك ميليون و 350 هزار دلار ) را به سازمان المپياد جهاني رياضي (IMO) به‌عنوان هديه پرداخت كرده است.

اين مسابقات جهاني از سال 1959 تا به امروز هرساله بين رياضيدانان زير 20 سال منتخب كشورهاي مختلف جهان برگزار و برندگان آن تعيين مي‌شود.

امسال شهر آمستردام هلند درحالي ميزبان رياضيدانــان جوان خواهد بود كه به‌گفته رئيس آكادمي سلطنتي علوم و هنر هلند و رئيس اين دوره المپياد، هديه سخاوتمندانه گوگل، جامعه علمي را مديون اين پشتيباني و حمايت كرده است.

البته اين اولين‌بار نيست كه گوگل از طرح‌ها ومسابقات مختلف علمي حمايت كرده است. همچنان‌‌كه چندي پيش گوگل و بنياد ايكس پرايز اعلام كردند براي كساني كه موفق شوند تا 31 دسامبر 2012 يك كاوشگر را روي ماه فرود آورند و با استفاده از آن حداقل 500 متر حركت كرده و تصاوير و فيلم‌هايي را در حجم يك گيگابايت به زمين ارسال كنند، جايزه 30 ميليون دلاري در نظر گرفته‌اند.

در اين ميان مي‌بايست علاقه به علم رياضيات را از جمله دغدغه‌هاي اصلي گوگل به حساب آورد كه به نظر مي‌رسد از علاقه موسسان آن يعني سرگي برين و لاري پيج، ناشي مي‌شود، چراكه برين كه در روسيه متولد شده است پسر يك استاد آمار است و مادرش هم براي ناسا كار مي‌كند و والدين لري پيج هر دو معلم رايانه هستند. همين توجه و علاقه به علم رياضيات باعث شده تا آنها نام شركت خود يعني Google را هم از كلمه Googol بگيرند. Googol اسم مستعار يك عدد است (اين عدد در واقع «10 به توان 100» است) كه توسط ميلتون سيروتا نامگذاري شده است.

در اين ميان اگرچه انتخاب نام گوگل جنبه شعاري دارد و به اين مفهوم است كه اين شركت قصد دارد تا سرويس‌ها، خدمات و اهداف خود را به تمام جهان گسترش دهد، اما نشان مي‌دهد كه موسسان اين شركت موفق، دايما درحال طرح جناس‌هاي عددي و معماهاي رياضي هستند. به جرات مي‌توان گفت مهارت و توانايي رياضي دليل نيمي از موفقيت‌هاي گوگل يعني توانايي تبديل همه جستجوها به پول است. حالا گوگل با حمايت از نخبگان جوان رياضي سعي دارد علاوه بر كمك به گسترش هرچه بيشتر اين علم، از سرمايه‌گذاري در اهداي اين جوايز براي جذب نيروهاي آينده خود استفاده كند.

بهاره صفوي
گروه دانش


نوشته شده در   پنجشنبه 7 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode