ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 بهمن 1389     |     کد : 14619

چين برتر ‌صادرات،آلمان ‌برتر کيفيت

آلمان در سال‌هاي 2009 و 2010 ميلادي عنوان قهرماني صادرات جهان را به چين باخت، اما همچنان در زمينه کيفيت توليدات پيشروي جهان است.

جام جم آنلاين: آلمان در سال‌هاي 2009 و 2010 ميلادي عنوان قهرماني صادرات جهان را به چين باخت، اما همچنان در زمينه کيفيت توليدات پيشروي جهان است. 800 مارک برتر آلماني، در دانشنامه‌‌اي که به تازگي انتشار يافته، معرفي شده‌اند.
در "دانشنامه مارک‌هاي پيشروي آلماني در بازار جهاني"، بي‌اي‌اس‌اف، زيمنس و فولکس‌واگن به عنوان شركت‌هايي معرفي شده‌اند که توليداتشان در صدر بهترين مارک‌هاي جهان قرار گرفته‌اند. اين سه شركت، در عين‌حال تنها راس هرمي را تشکيل مي‌دهند که از 1400 شرکت آلماني تشکيل شده است. از اين 1400 شرکت به عنوان شرکت‌هائي نام برده مي‌شود که توليدات آن‌ها در صدر قرار دارند.

تنوع توليدات آلماني

شرکت‌هائي که از آن‌ها در دانشنامه جديد نام برده شده، در واقع مهم‌ترين پشتيبان اقتصاد آلمان هستند. "فلوريان لنگن‌شايت" ناشر دانشنامه، خود از تنوع توليدات شرکت‌هاي آلماني غافلگير شده است. او به دويچه وله مي‌گويد:«تنوع توليدات و خدمات برتر آلمان در جهان، بسيار زياد است. طبعا زيمنس و لوفت‌هانزا اهميت بيشتر و موقعيت برتري دارند، اما در کنار آن‌ها، شرکت‌هاي متوسط و کوچک بي‌شماري هستند که در نوع خودشان خدمات ارزنده‌اي کرده‌اند."

يک نمونه در اين ميان شرکت باور (Bauer) است. يک شرکت سهامي خانوادگي که از هفت نسل پيش فعال است. اين شرکت سازنده ماشين‌ها و ابزارهائي است که در پي‌کني ساختمان‌هاي بزرگ و معادن به کار گرفته مي‌شود. شرکت‌باور در سال 1790 ميلادي به عنوان يک آهنگري ساده در شمال ايالت بايرن ايجاد شد و در ميانه قرن بيستم، با کشف سيستم ويژه‌اي براي استحکام حفاري‌هاي بزرگ ساختماني، شهرت جهاني يافت. اين سيستم پس از ثبت در ژاپن و آمريکا در سراسر جهان به کار گرفته شد.

به گفته ناشر دانشنامه مارک‌هاي پيشرو، چنين اختراعات و روساي مبتکري که سال‌ها روي آن‌ها کار کردند، زمينه‌ساز موفقيت شرکت باور در سطح جهان بودند. فلوريان لنگن‌شايت مي‌گويد:«برتري در بازار جهاني، از امروز به فردا حاصل نمي‌شود. اما بلندمدت فکر کردن و به موفقيت‌هاي کوتاه‌مدت چشم‌ندوختن، ثمر مي‌دهد.»

معجزه آلماني‌ها در دبي

برج خليفه در دبي را شرکت‌هاي آلماني ساخته‌اند. برج خليفه که در آغاز برج دبي‌ نام داشت، بلندترين ساختمان سراسر جهان است. ناشر دانشنامه جديد، اين ساختمان را بهترين نمونه براي نشان‌دادن مهارت فني و تنوع توليدات آلماني‌ها مي‌داند. در برج خليفه، از ستون بندي تا در و پنجره و سرويس‌هاي حمام و آشپزخانه و حتي لوازم خانگي برقي، همه توليد شرکت‌هاي آلماني‌است.

رقابت در بازار جهاني بي شباهت به رقابت‌هاي ورزشي نيست. شرکت‌ها نيز، مثل قهرمانان، مي‌توانند رديف‌هاي اول تا سوم را احراز کنند، اما تنها تفاوت در آن است که آن‌ها به‌جاي مدال‌هاي طلا و نقره و برنز، محبوبيت و فروش بيشتر را هدف قرار مي‌دهند.

يکي ديگر از شرکت‌هاي آلماني، که در ليست الفبائي دانشامه جديد نامش در صدر قرار دارد، شرکت آتموس Atmus است. اين شرکت سازنده وسايل فني پزشکي است و در رديف سه شرکت ممتاز جهان قرار دارد.

بيشتر شرکت‌هاي آلماني که توانسته‌اند در رقابت‌هاي جهاني به درجات ممتاز برسند، بيش از 250 سال سابقه دارند. گروه لومان (Lohmann Gruppe) در فرانکفورت يکي از آن‌ها است که نوارچسب‌هاي ويژه گيرنده‌هاي انرژي خورشيدي آن در دنيا بي‌نظير است. اين شرکت در سال 1851 ميلادي، يعني 260 سال پيش به عنوان يک دفتر بازرگاني در فرانکفورت تاسيس شد.

دويچه وله




نوشته شده در   پنجشنبه 7 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode