ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 دي 1389     |     کد : 14295

پديده‌هاي‌ جديد ‌در‌ كاديلاك

كاديلاك در سال 1899 با نام ديترويت آغاز به كار كرد. موسس كارخانه ديترويت نام شركت را در سال‌هاي بعد به كاديلاك تغيير داد. اولين خودروي كاديلاك خودرويي تك سيلندر بود كه سال 1905 توليد شد.

جام جم آنلاين: كاديلاك در سال 1899 با نام ديترويت آغاز به كار كرد. موسس كارخانه ديترويت نام شركت را در سال‌هاي بعد به كاديلاك تغيير داد. اولين خودروي كاديلاك خودرويي تك سيلندر بود كه سال 1905 توليد شد.
در سال 1907 كمپاني كاديلاك با خودرو‌هاي 4 سيلندر خود به موفقيت بزرگي دست يافت. لي لند موسس كارخانه كاديلاك پروژه جديدي را پياده كرد كه طبق آن قطعات يك خودرو در خودرو‌هاي ديگر استفاده شود. اين طرح در سال 1908 برنده جايزه R.A.C شد. همچنين بار ديگر در سال 1913 با طرح چراغ‌هاي الكترونيكي برنده جايزه شد.

اين پيشرفت در فناوري باعث شد كه ويليام‌ سي دورانت كه يكي از بزرگان كمپاني جنرال موتورز بود توجه خاصي به كاديلاك كند. در سال 1915 اولين خودروي تجاري خود را با نام كاديلاك 51 وارد بازار نمود اين مدل سوپاپ‌هاي بسيار نرمي داشت و بسيار قدرتمند بود. پس از آن در سال 1923 اين كمپاني خودروي 8 سوپاپي توليد كرد كه توانايي ترمز در چهار چرخ را داشت.

در سال 1941 كم كم شروع به ساخت خودرو‌هاي ديفرانسيل عقب كرد، سپس ساخت مدل‌هايي به شكل بال ماهي در قسمت عقب را آغاز كرد. در سال 1949 كاديلاك با تغيير موتور‌هاي خود توانست موتوري را توليد كند كه مي‌توانست به سرعت 160 كيلومتر برسد كه در سال 1949 تا سال 1961 به عنوان بهترين خودرو در آمريكا شناخته شده بود. در سال 1951 ارزان‌ترين مدل خود را روانه بازار كرد.

در سال 1958 كاديلاك براي اولين بار مدل‌هايي با دو چراغ گرد بزرگ را روانه بازار كرد در سال 1963 كاديلاك مدلي را با موتور V8 به بازار عرضه كرد كه نسبت به تمامي مدل‌هاي كاديلاك برتري خاصي داشت و فضاي داخلي بزرگ به علاوه موتوري قدرتمند داشت. مدل‌هاي 1964 را مي‌توان با سقف تاشو و تهويه اتوماتيك مشاهده كرد.

در سال 1965 كاديلاك به خودروي تجملي تبديل شد كه لوازم آن بيشتر جنبه تجمل را داشتند. در دهه 70 به دليل گران شدن قيمت بنزين در آمريكا و مصرف بالاي خودرو‌هاي بزرگ كاديلاك ، كاهش حجم و در نتيجه كاهش لوازم لوكس و پايين آوردن مصرف سوخت بهينه شد.

در سال 1975 كاديلاك ايران Seville از روي مدل قديمي Deville ساخته شد. پس از آن موتور‌هاي 4، 6 و 8 سيلندر توليد مي‌شد. پس از آن كاديلاك تصميم گرفت بيشتر از خودرو‌هاي اروپايي الهام بگيرد. با خواندن تاريخچه كاديلاك مشخص مي‌شود كه تكنولوژي در كاديلاك حرف اول را مي‌زند و هر روز بايد منتظر پديده جديدي از اين شركت بود.

History of Cadillac
مترجم: آزاده سيد ميرزايي


نوشته شده در   چهارشنبه 29 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode