ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 دي 1389     |     کد : 14223

مغز انسان را از داخل ببینید

نمایشگاه «Brainstorm» در موزه هنری GV لندن مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار آموزشی و خلاقانه از مجسمه‌ها، نقاشی ها، و مطالب و عناصر علمی است که مشخصا بر مغز انسان و تابوی آن در میان جوامع متمرکز شده است.

نمایشگاه «Brainstorm» در موزه هنری GV لندن مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار آموزشی و خلاقانه از مجسمه‌ها، نقاشی ها، و مطالب و عناصر علمی است که مشخصا بر مغز انسان و تابوی آن در میان جوامع متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه در کنار اهمیتی که برای بسیاری از دانشمندان و متخصصان داشته است مورد هجوم انتقادات شدید افرادی قرار گرفته که باور دارند به نمایش گذاشتن نسوج بدن انسان در ملأ عام کاری اشتباه است.

در بخش انسانی این نمایشگاه از برشهایی از مغز انسان استفاده شده است که در آزمایش‌های پیشین آسیب شناسی مغزی در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته بودند. این نسوج نه تنها به منظور نمایش شکل واقعی مغز و تاثیر بیماری‌ها بر روی آن در معرض دید قرار گرفته‌اند بلکه منشا برخی از آثار هنری موجود در نمایشگاه نیز به شمار می‌روند.

هنر نقشی ویژه در علم به عهده دارد و به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با جامعه و نمایش دادن آنچه دانشمندان در آزمایشگاه‌ها می‌بینند به مردم عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به این شکل همه افراد بتوانند پدیده‌های علمی را درک کنند.

با این حال این نمایشگاه نه تنها مرزهای میان دانشمندان و مردم عادی را کمرنگ می‌کند بلکه به خاطر افزایش آگاهی عمومی از اختلالات مغزی از قبیل پارکینسون که در سراسر جهان افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده و تاکید بر نیاز به اهدای مغز برای انجام مطالعات علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه بخشهایی از این نمایشگاه را که تا 22 ژانویه سال 2011 ادامه خواهد داشت را مشاهده می‌کنید:


«شیشه روح من» حکاکی لیزری تصویر مغز خالق اثر


سردرد



فرار مغزی



Echo Pearl Delta



نسوج عصبی



درون


مغز از داخل


بخشهایی از مغز و نخاع انسان


نوشته شده در   دوشنبه 27 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode