ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 دي 1389     |     کد : 13679

گوشي‌هاي هوشمند ، همراهي همه‌كاره

چندي پيش اعلام شد كه امسال تعداد كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح جهان به بيش از 5 ميليارد نفر مي‌رسند.

جام جم آنلاين: چندي پيش اعلام شد كه امسال تعداد كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح جهان به بيش از 5 ميليارد نفر مي‌رسند.
اگرچه ممكن است به نظر برسد كه اعلام اين خبر تنها جنبه اطلاع‌رساني آماري داشته باشد، اما در حقيقت اين جمله حاكي از آن است كه گوشي تلفن همراه به يكي از كاربردي‌ترين فناوري‌هاي ديجيتالي در سطح دنيا مبدل شده است كه همه افراد از هر گروه سني يا اجتماعي كه باشند مي‌توانند استفاده از اين ابزار كاربردي ديجيتالي را تجربه كنند. از اين رو در سال‌هاي اخير شركت‌هاي بزرگ سازنده گوشي تلفن همراه در سطح جهان همواره در تلاش بوده‌اند تا با افزودن قابليت‌هاي جديد به اين گوشي‌ها که به همراه هميشگي افراد مبدل شده‌اند، اين ابزار الكترونيكي را به يك همراه همه‌كاره تبديل كنند كه بتواند پاسخگوي طيف وسيعي از نيازهاي آنها باشد.

اگر نگاهي به كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه بيندازيد حتما متوجه اين موضوع خواهيد شد كه اين روزها تنها تعداد محدودي از افراد از گوشي‌هاي تلفن همراه خود تنها به عنوان ابزاري براي برقراري تماس‌هاي تلفني استفاده مي‌كنند.

در حقيقت گوشي‌هاي امروزي كه تحت عنوان گوشي‌هاي هوشمند از آنها نام برده مي‌شود يك وسيله ارتباطي براي ايجاد ارتباط ميان شما و دنياي مدرن پيرامون‌تان هستند و به اين ترتيب نه‌تنها ارتباط بين يك فرد با فرد ديگر را امكان‌پذير خواهند ساخت بلكه شما مي‌توانيد به كمك آنها با هر آنچه در دنياي اطرافتان اتفاق مي‌افتد از طريق شكستن مرزهاي زماني و مكاني در ارتباط باشيد.

با توجه به آنچه گفته شد مي‌توان تصور كرد كه در آينده‌اي نزديك بتوان تنها با استفاده از گوشي‌هاي تلفن همراه بسياري از نيازهاي روزمره خود را برطرف كنيم و ديگر مجبور نباشيم از ابزارهاي مختلفي در زمان‌ها و مكان‌هاي مختلف براي برآورده‌ساختن اين نيازهاي روزمره استفاده كنيم.

البته شايد تا آن زمان ابزارهاي ديجيتالي كوچك‌تر و كارآمدتري جايگزين گوشي‌هاي تلفن همراه شده باشند كه با استفاده از آنها ديگر نيازي به آنچه امروزه به عنوان گوشي‌هاي همراه از آنها استفاده مي‌كنيم هم نداشته باشيم.

دوستاني صميمي كه همراه هميشگي شما خواهند بود

اگر از علاقه‌مندان به تعقيب و پيگيري جديدترين اخبار اعلام شده در زمينه طراحي و ساخت گوشي‌هاي هوشمند و عرضه گوشي‌هاي جديد به بازار هستيد حتما متوجه شده‌ايد كه هر گوشي جديدي كه به بازار عرضه مي‌شود يا قرار است به بازار عرضه شود در مقايسه با گوشي‌هاي قبلي از كاربردهاي متنوع‌تري برخوردار است تا جايي كه گاهي به نظر مي‌رسد كه اين گوشي‌ها بسيار فراتر از امكانات يك گوشي تلفن همراه هستند، اما حقيقت اين است كه تلاش سازندگان گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح جهان نشان‌دهنده اين است كه هر روز امكانات جديدتري با رويكردي متفاوت به مجموعه امكانات گوشي‌هاي تلفن همراهتان اضافه خواهد شد.

آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه روزي اين گوشي تلفن همراه بتواند حتي نقش يك دوست صميمي را هم براي شما ايفا كند؟ اگرچه تا چندي پيش تصور مي‌شد كه بتوان از اين ويژگي براي ترسيم روزهاي اين ابزار الكترونيكي استفاده كرد، اما شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه بسيار زودتر از آنچه تصور مي‌كرديد اين آرزوي شما رنگ حقيقت به خود خواهد گرفت.

براساس جديدترين اخبار اعلام شده از سوي شركت‌هاي بزرگ سازنده گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح جهان در آينده‌اي نه‌چندان دور نسل جديدي از گوشي‌هاي هوشمند مجهز به برنامه پردازشي درك مفهومي به بازار ارائه خواهد شد كه قادر است با درك احساسات صاحب خود و شناسايي‌ عادات و علايق او از خود واكنش نشان دهد.

اين گوشي تلفن همراه پس از مدت كوتاهي با استفاده از اطلاعات به دست آمده نسبت به كاربر خود همانند يك دوست صميمي مي‌تواند بفهمد كه شما معمولا چه زماني به خواب رفته يا از خواب بيدار مي‌شويد يا اين كه به خواندن چه خبرهايي علاقه‌مند هستيد، چه غذايي را دوست داريد، اغلب كدام رستوران را براي صرف ناهار يا شام انتخاب مي‌كنيد. اگر گوشي همراه شما مجهز به اين برنامه كاربردي باشد مي‌تواند خبرهاي مورد علاقه شما را يافته و آنها را به اطلاع شما برساند يا اين كه اگر كالاي مورد علاقه شما در يكي از فروشگاه‌هاي در مسير رفت و آمد شما به حراج گذاشته شده باشد اين موضوع را براي شما اطلاع‌رساني كند و نكته بسيار جالب ديگر اين كه اين گوشي قادر خواهد بود براساس همه اتفاقاتي كه در طول روز برايتان رخ داده است در هنگام بازگشت به خانه با توجه به ميزان خستگي و همچنين وضعيت روحي شما يك برنامه تلويزيوني مناسب را از مجموع برنامه‌هاي تلويزيوني شبكه‌هاي مختلف انتخاب كند تا در هنگام بازگشت به خانه بيننده اين برنامه تلويزيوني باشيد.

اپل، معرفي مفهوم جديد در گوشي‌هاي همراه

همان‌طور كه گفته شد گوشي‌هاي همراه در مقايسه با ديگر ابزارهاي مبتني بر فناوري‌هاي ديجيتالي بيشترين تاثير را بر زندگي انسان‌‌هاي امروزي داشته‌اند و بويژه از زماني كه كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه توانسته‌اند از اين ابزار براي اتصال به دنياي اينترنت استفاده كنند بسياري از افراد اغلب كارهاي روزمره خود مانند جستجو در شبكه‌‌هاي اينترنتي براي يافتن سوالاتي كه در ذهنشان مطرح مي‌شود يا انجام خريد به شيوه الكترونيكي يا حتي جستجو درباره چگونگي پخت انواع مختلف غذاها را به كمك گوشي‌هاي هوشمند خود انجام مي‌دهند.

اپل از جمله برترين توليدكنندگان نرم‌افزارهاي كاربردي در سراسر دنيا است كه با قرار دادن تعداد زيادي از اين نرم‌افزارها در اختيار كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه آيفون ـ كه از توليدات اين شركت است ـ موجب شده است تا در رقابت تنگاتنگ ميان انواع مختلف گوشي‌هاي همراه هوشمند عرضه شده به بازار گوشي‌هاي تلفن همراه آيفون بيش از ديگر گوشي‌ها حرفي براي گفتن داشته باشند و مورد توجه بسياري از كاربراني كه به دنبال يك گوشي همه‌كاره هستند قرار گيرد.

حتما به خاطر داريد كه در گذشته از زماني كه شخصي خانه را براي انجام كاري ترك مي‌كرد تا زماني كه به خانه بازمي‌گشت اغلب همه افراد خانواده نسبت به حال او بي‌‌خبر بوده و هيچ اطلاعي از او نداشتند، اما خوشبختانه اختراع گوشي‌هاي تلفن همراه اين امكان را براي ما به وجود آورد كه بتوانيم در شرايط اضطراري با ديگران تماس گرفته و از آنها كمك بخواهيم. به اين ترتيب شايد بتوان گفت كه يكي از مهم‌ترين مزاياي گوشي‌هاي تلفن همراه كمك به نجات انسان‌ها در شرايط مواجه شدن با هرگونه حادثه ناگهاني و غيرمنتظره بوده است.

اما برنامه‌هاي نرم‌افزاري اين گوشي‌ها به شما كمك مي‌كنند تا علاوه بر اين كه به نوعي احساس امنيت را با همراه داشتن گوشي همراهتان تجربه مي‌كنيد بتوانيد از اين گوشي براي انجام كارهاي مختلفي مانند كاهش وزن، ترك سيگار، جهانگردي يا حتي اندازه‌گيري فشار خون هم استفاده كنيد.

از كاهش وزن تا ترك سيگار به كمك گوشي‌هاي هوشمند

يكي از نرم‌افزارهاي كاربردي گوشي‌هاي آيفون كه تحت عنوان برنامه‌هايي براي نجات جان كاربران از خطر مرگ و ابتلا به بيماري‌ها از آن نام برده شده است، برنامه‌اي براي كاهش وزن است. با نصب اين برنامه بر روي گوشي تلفن همراه خود مي‌توانيد ميزان كالري مصرفي و همچنين ميزان كالري كه در بدن خود مي‌سوزانيد را محاسبه كنيد و براي اين كه از امكانات اين برنامه استفاده كنيد تنها كافي است كه غذاهاي مصرفي و همچنين نوع و ميزان فعاليت‌هاي بدني خود را به عنوان اطلاعات اوليه در سيستم ثبت كنيد.

نكته: در حقيقت گوشي‌هاي امروزي نه‌تنها ارتباط بين افراد را امكان‌پذير خواهند ساخت بلكه مي‌توانيد به كمك آنها با هر آنچه در دنياي اطرافتان اتفاق مي‌افتد از طريق شكستن مرزهاي زماني و مكاني در ارتباط باشيد
در مجموعه نرم‌افزارهاي كاربردي گوشي‌هاي هوشمند برنامه‌هاي متنوعي براي كاهش وزن و افزايش تناسب اندام وجود دارد. در برخي از اين برنامه‌ها دستورالعمل انجام تمرينات ورزشي در اختيار كاربر قرار مي‌گيرد و به اين ترتيب كاربر مي‌تواند براساس يك برنامه زمان‌بندي مشخص در هر روز تمرينات مشخصي را با هدف كاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود به درستي انجام دهد.

برخي از ديگر نرم‌افزارهاي كاربردي گوشي‌هاي همراه بسياري از علائم حياتي مانند شدت ضربان قلب و فشار خون افراد را زير نظر قرار مي‌دهند و به اين ترتيب همه افراد و بويژه افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي مي‌توانند به كمك اين نرم‌افزارها كوچك‌ترين تغييراتي را كه نشان‌دهنده ايجاد شرايط نامناسب براي عملكرد طبيعي اعضا و اندام‌هاي بدن فرد هستند شناسايي كرده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به يك مركز درماني مراجعه كنند. براي مثال نرم‌افزارهاي Blood Pressure و imurmur كه از نرم‌افزارهاي اختصاصي گوشي‌‌هاي آيفون هستند شدت ضربان قلب كاربر و همچنين ميزان فشار خون او را تحت كنترل قرار داده و هرگونه بي‌نظمي در عملكرد قلب يا نوسان ناگهاني در ميزان فشار خون را از طريق علائم بخصوصي اعلام مي‌كنند.

يكي از ديگر نرم‌افزارهاي كاربردي گوشي‌هاي هوشمند كه به نظر مي‌رسد بتواند پاسخگوي نيازهاي بسياري از كاربران باشد برنامه‌هايي است كه در هنگام گشت و گذار در هر جايي مي‌توانند راهنماي شما باشند.

براي مثال اگر شما از جمله افراد علاقه‌مند به حيات وحش هستيد با نصب يك برنامه اختصاصي براي سفر به دنياي وحش عازم سفر شويد. اين برنامه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد وجود حيوانات وحشي در محيط اطرافتان را شناسايي كنيد و حتي ردپاهاي مختلفي كه در اطرافتان وجود دارد را به كمك گوشي تلفن همراه خود شناسايي كنيد يا حتي اگر دوست داشتيد سري به دشت و صحرا بزنيد هم مي‌توانيد از برنامه اختصاصي Accuterra (آكوترا)‌ كه براي گوشي‌هاي آيفون طراحي شده كمك بگيريد و هرگز از اين كه ممكن است گم شويد و نتوانيد راه بازگشت را بيابيد ترسي نداشته باشيد.

اين برنامه بهترين و مناسب‌ترين محل براي اقامت شبانه شما را نيز در محدوده‌اي كه در آنجا هستيد مشخص خواهد كرد. اين برنامه‌نويسان با تدبير فكر همه چيز را كرده‌اند، نرم‌افزارهاي نقشه‌خوان دريايي به شما كمك مي‌كنند كه حتي وقتي با قايق يا كشتي تفريحي روي آب‌ها حركت مي‌كنيد نيز بتوانيد از طريق گوشي تلفن همراه خود راه بازگشت به ساحل را به آساني پيدا كنيد. همچنين اگر طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده طوفاني در راه باشد هم اين برنامه اطلاعاتي لازم براي گريز از خطرات احتمالي را در اختيار كاربران خود قرار خواهد داد.

اگر هنگامي كه در سطح آب‌ها در حركت هستيد ناگهان هوس كرده موج‌سواري را هم تجربه كنيد به كمك برنامه اختصاصي كه براي اطلاع‌رساني درخصوص مساعد بودن يا نبودن شرايط براي موج‌سواري طراحي شده است مي‌توانيد از هر گونه خطر احتمالي براي اين تفريح جذاب و در عين‌حال خطرناك آگاه و مطلع شويد.

اگر شما قصد ترك سيگار را داريد نيز بايد اين نويد را به شما بدهيم كه برنامه‌نويسان اپل، براي اين گروه از كاربران گوشي‌هاي آيفون هم يك نرم‌افزار اختصاصي براي ترك سيگار طراحي كرده‌اند. اگرچه ترك سيگار اصلا كار ساده‌اي نيست، اما اين برنامه با اطلاع‌رساني نسبت به فوايد انجام اين كار و همچنين محاسبه ميزان پس‌انداز شما در صورت ترك سيگار به شما كمك خواهد كرد كه بتوانيد بهتر با اين مساله كنار بياييد.

لزوم همگرايي فناوري ارتباطات و اطلاعات

بي‌شك نيازهاي ما انسان‌ها در دنياي امروز مهم‌ترين عامل خلق ايده‌هاي جديد در عرصه فناوري بوده است و يكي از مهم‌ترين نيازهاي انسان‌ها در دنياي امروز در اختيار داشتن ابزارهايي براي استفاده همزمان از فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي است كه خوشبختانه نرم‌افزارهاي جديد طراحي شده براي گوشي‌هاي هوشمند اين امكانات را در اختيار كاربران خود قرار داده‌اند.

براي مثال دسترسي به اطلاعات ترافيكي از طريق گوشي‌هاي همراه و همچنين انتخاب بهترين و كوتاه‌ترين مسير براي رسيدن به مقصد مورد نظر از جمله خدمات ارائه شده در اين سيستم‌هاست كه از آنها به عنوان هوشمند نام برده مي‌شود.

بنابراين دور از تصور نخواهد بود كه در آينده بتوانيد از اين گوشي‌هاي هوشمند براي برقراري ارتباطات هوشمند نظير در اختيار داشتن سيستمي براي ترجمه همزمان گفته‌هاي شما به زبان كشوري كه به آ‌نجا سفر كرده‌ايد نيز استفاده كنيد.

منابع: Apps4iphone

Telegraph / Sooperaticles

فرانك فراهاني جم / جام‌جم




نوشته شده در   چهارشنبه 15 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode