ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 دي 1389     |     کد : 13290

جستجوي اينترنتي با نگاه کردن

محققان موسسه فناوري اطلاعات هلسينکي موفق به ساخت عينک هوشمندي شده اند که نياز به تايپ کردن براي جستجوهاي اينترنتي را از بين برده و کاربر مي تواند با متمرکز شدن بر روي يک جسم اطلاعات مورد نياز خود را درباره آن دريافت کند.

 
جام جم آنلاين: محققان موسسه فناوري اطلاعات هلسينکي موفق به ساخت عينک هوشمندي شده اند که نياز به تايپ کردن براي جستجوهاي اينترنتي را از بين برده و کاربر مي تواند با متمرکز شدن بر روي يک جسم اطلاعات مورد نياز خود را درباره آن دريافت کند.
به گزارش مهر، محققان فنلاندي نمونه آزمايشي عينکي را تکميل کرده اند که رايانه اي کوچک و دستي به آن وصل شده و مي تواند اطلاعات را از پايگاه داده ها به فرد منتقل کند. اين عينک هوشمند مي تواند مسير نگاه کاربر را رديابي کرده و درباره آنچه فرد به آن خيره شده است اطلاعات کافي ارائه کند.

به گفته ساموئل کاسکي از موسسه فناوري اطلاعات هلسينکي اين عينک مي تواند افراد و برخي از اشيا که کاربر به آنها خيره شده است را شناسايي کرده و در صورتي که فرد درباره آنچه مي بينيد از خود علاقه نشان دهد، عينک اطلاعات بيشتري را در اختيار وي قرار خواهد داد.

اطلاعات داخل شيشه هاي عينک نمايش داده خواهند شد اما نحوه نمايش به گونه اي است که فرد احساس مي کند در جهان واقعي اين اطلاعات را در برابر چشمهايش مي بيند. محققان روياي عينکهاي اطلاعاتي پيشرفته تري را در سر دارند که مي تواند با اتصال وايرلس به اينترنت اطلاعات مورد نياز کاربر را جمع آوري کند.

اين عينک مي تواند اجسام مورد توجه کاربر را بزرگنمايي کرده و با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعي پي به علائق کاربر خود ببرد. تجربه استفاده از اين عينک مشابه اين است که بدون نياز به تايپ کردن در اينترنت به جستجو بپردازيد.

چنين ابزاري مي تواند مسير امکان پذيرشدن بسياري از کاربردها را هموار کند، براي مثال مي توان درباره فردي که براي اولين بار بايد با وي ملاقات کنيد اطلاعات به دست آوريد و يا اطلاعات مربوط به ارزش غذايي يک کالا در فروشگاه ها را به چشم ببينيد.

زماني که اين اطلاعات به دست آمدند بر روي نمايشگري شفاف و کوچک که در نزديکي چشمان کاربر تعبيه شده به نمايش در خواهد آمد. اينطور به نظر مي آيند تصاوير و متن هاي نمايش داده شده که در کنار يا بالاي جسم مشاهده شده در هوا معلقند. اين نوع از فناوري به فناوري «واقعيت تقويت شده» شهرت داشته و در حال حاضر برخي از تلفن هاي هوشمند از توانايي خلق نمونه اي کامل از اين فناوري را دارند.

محققان فنلاندي کاملا خوشبين هستند که مي توانند اين عينک هاي پيشرفته را تا 10 سال ديگر در بازارها عرضه کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 6 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode