ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 مهر 1387     |     کد : 1317

حريم‌های اخلاقی در آئينه‌ احكام

كتاب «حريم‌های اخلاقی در آئينه احكام»، تأليف آيت‌الله «حسين مظاهری» به همت انتشارات «حديث راه عشق» روانه بازار كتاب شده است.

 

نويسنده در اين كتاب به مطالبی مانند؛ تهذيب نفس، حفظ عفت، احتكار، اسراف و تبذير، اشاعه‌ی فحشا، تجسس و تفحص، تهمت، خلف وعده، دروغ، ربا، رشوه و ... پرداخته است.

وی در مقدمه می‌نويسد: قرآن كريم فلاح و رستگاری را برای كسانی می‌داند كه خود را تزكيه كرده باشند و اين تزكيه وقتی شدنی است كه انسان همراه با عقيده‌ی توحيد و رعايت احكام، اخلاق الهی را در خود تحقق داده باشد.

در شرايطی كه اسلام جنبه‌ جهانی پيدا كرده است و توجهات عمومی به اسلام زياد شده است و از طرفی فرهنگ جوامع بالا رفته است، توجه دقيق و تبيين دقيق مباحث اخلاقی در جامعه بيش از پيش ضرورت يافته است و با آن كه جلسات اخلاق و توصيه‌های اخلاقی در جامعه كم نيست، اما نگاه به مسائل اخلاقی بيشتر جنبه‌ توصيفی و توصيه‌ای پيدا كرده است.

در نتيجه انسان‌های متدينی كه مراقبت دقيق در اجرای احكام دين را دارند، اين مراقبت در زمينه رعايت حدود اخلاق به اين شدت در آن‌ها ديده نمی‌شود. در حالی كه مقولات اخلاقی از لحاظ جنبه‌های افعالی حكم احكام فقهی را پيدا می‌كنند و رعايت حريم‌های آن برای همه متدينين واجب است.

به زعم نگارنده كتاب، در اين زمينه لازم است حدود و حريم‌های اخلاق برای عموم به طور دقيق روشن شود تا خدای نكرده از حدود الهی خارج نشده و حريم‌های الهی را پاس بدارند. طبيعی است كه اين كار از هركسی ساخته نيست. اين امر از مجتهدينی بر می‌آيد كه ضمن تسلط بر موازين شرعی، به موضوعات اخلاقی و اجتماعی نيز كاملا واقف باشند.

چاپ اول كتاب «حريم‌های اخلاقی در آئينه احكام»، تأليف آيت‌الله «حسين مظاهری»، در 88 صفحه به همت انتشارات «حديث راه عشق» با بهای 10000‌ ريال، در 9 مهرماه سال جاری به بازار كتاب عرضه شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 22 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode