ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 30 آذر 1389     |     کد : 13064

پایتخت سماورسازی جهان

یکاترینا فیودووآ ، کارشناس موزه سماور شهر تولا در این باره گفت: شهر تولا را پایتخت سماورسازی جهان می نامند و قدیمی ترین سماورها در این موزه نگهداری می شود .

" یکاترینا فیودووآ "، کارشناس موزه سماور شهر تولا در این باره گفت: شهر تولا را پایتخت سماورسازی جهان می نامند و قدیمی ترین سماورها در این موزه نگهداری می شود .
سماور به معنای خودجوش واژه ای روسی و زادگاه آن شهر " تولا " در نزدیکی مسکو است.

به گزارش واحدمرکزی خبر،" یکاترینا فیودووآ "، کارشناس موزه سماور شهر تولا در این باره گفت: شهر تولا را پایتخت سماورسازی جهان می نامند و قدیمی ترین سماورها در این موزه نگهداری می شود .

وی افزود: تاریخ ساخت نخستین سماور مشخص نیست اما طبق اسناد سماور در فاصله سال های 1738 تا 1740 میلادی از منطقه اورال روسیه به جهان معرفی شد و در شهر تولا صنعتی سازی و گسترش یافت.

این کارشناس درباره علت گسترش صنعت سماورسازی در تولا نیز گفت: در شهر تولا صنعت اسلحه سازی وجود داشت و مردم این منطقه برای کار با فلزات مهارت داشتند .

وی افزود : پترکبیر از مسکو به تولا سفر کرد و عده ای از کارگران ماهر به این شهر آمدند و به تدریج تولا به پایتخت سماورسازی تبدیل شد .

کارشناس موزه سماور شهر تولا تصریح کرد: محصولات سماور شهر تولا از 200 سال قبل تا کنون به مناطق مختلف جهان صادر می شود و از همان زمان همکاری خوبی با ایران داشت.

به گفته وی ، درموزه سماور شهر تولا 300 نوع انواع سماور به شکل استوانه ای ؛ خمره ای ؛ تخم مرغی ؛ گلدانی و کره ای ساخته شده از 200 سال قبل تا کنون نگهداری می شود .

مدیر موزه سماور شهر تولا نیز گفت: طبق اسناد موجود براداران لوموف در اوایل قرن نوزدهم نخستین سماورها را وارد ایران کردند.

مارینا تولی وآ افزود: شهر تولا با ایران روابط سنتی تجاری دارد که این روابط با تجارت سماور آغاز شد .

وی گفت: برداران لوموف یک کارخانه بزرگ سماور سازی داشتند و ایران هم بازار خوبی برای سماور آنها بود .

مدیر موزه سماور شهر تولا افزود : جنس بیشتر سماورهای این موزه از مس سبز، مس قرمز و برنج است که گاهی اوقات هم با طلا یا نقره آبکاری شدند و بر روی هر کدام هم دو مهر، نشان دهنده تاریخ و سازنده سماور حک شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 30 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode