ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 آذر 1389     |     کد : 12925

تاثير خواب خوب بر زيبايي چهره

پژوهشگران سوئدي ثابت کرده اند اين باور ديرينه که خواب خوب انسان را زيباتر مي کند، صحت دارد. به اين ترتيب کساني که براي مدتي طولاني بي خوابي مي کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر مي رسند.

 
جام جم آنلاين: پژوهشگران سوئدي ثابت کرده اند اين باور ديرينه که خواب خوب انسان را زيباتر مي کند، صحت دارد. به اين ترتيب کساني که براي مدتي طولاني بي خوابي مي کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر مي رسند.
از چهره داوطلباني که در اين تحقيقات شرکت کردند دو بار عکس گرفته شد. يک بار بعد از هشت ساعت خواب مستمر و يک بار بعد از سي و يک ساعت بي خوابي.

بعد از افرادي ديگر خواسته شد که عکس ها را مشاهده کنند و نظرشان را بگويند. مشاهده گران بدون اطلاع قبلي از تفاوت زمان عکس برداري به اين نتيجه رسيدند که در عکس هايي که بعد از بي خوابي گرفته شده، داوطلبان کمتر جذاب به نظر مي رسند.

"خواب زيبايي" عبارتي است که به طور سنتي در غرب شناخته شده است، اما بر اساس پژوهشگران بنياد کارولينسکا در استکهلم اين باور قديمي فاقد شواهد علمي بود.

گروه تحقيقاني از مشاهده گران آموزش نديده خواست که عکس 23 مرد و زن جوان را بعد از يک شب خواب خوب، بررسي کنند و بعد با عکس هايي که بعد از بي خوابي آنها گرفته شده مقايسه کنند.

همه عکس ها بر اساس معيار معيني گرفته شده اند. فاصله افراد تا دوربين يکسان است، پوستشان از هر نوع لوازم آرايش پاک است و همه آنها با حالت صورت مشابه جلوي دوربين قرار گرفته اند.

طبق گزارش پژوهشگران سوئدي که در"نشريه پزشکي بريتانيا" به چاپ رسيده است، آثار خستگي و عدم شادابي در چهره افرادي که با بي خوابي طولاني مدت مواجه مي شوند به وضوح قابل مشاهده است.

به گفته پژوهشگران، اين يافته جديد در امور پژشکي بسيار مفيد واقع خواهد شد و به پژشکان کمک مي کند تا سريعتر به علائم بيماري در مريضان خود پي ببرند.

دکتر درک يان ديک، پروفسور امور مربوط به خواب و فيزيولوژي در مرکز پژوهش خواب در بريتانيا گفته است که تاثير بي خوابي از آنچه عکس ها نشان مي دهند بسيار بيشتر است.

او در اين باره گفت: "عکس ها در طول روز گرفته شده اند. زماني که ساعت دروني بدن ما مشخص مي کند که زمان بيداري است. آيا مي توانيد تصور کنيد که چهره آنها در طول شب يا ساعات اوليه صبح که ساعت دروني شان حکم مي کند بخوابند چطور است؟"

بي بي سي


نوشته شده در   شنبه 27 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode