ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1389     |     کد : 12824

تدابير ويژه براي تامين امنيت زائران ايراني كربلا در تاسوعا و عاشورا

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت از تدارك تدابير ويژه امنيتي سازمان حج براي تأمين امنيت زائران ايراني در تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلاي معلي خبر داد.

 مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت از تدارك تدابير ويژه امنيتي سازمان حج براي تأمين امنيت زائران ايراني در تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلاي معلي خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدي شهسواري در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس‌ درباره تدابير و تمهيدات ويژه امنيتي كه سازمان حج و زيارت براي ايام محرم و به‌ويژه تاسوعا و عاشورا براي زائران ايراني در نظر گرفته است، اظهار داشت: ستاد عمليات اجرايي سازمان حج و زيارت در عراق همراه با 5 شركت امنيتي عراقي كه طرف قرارداد سازمان هستند، يك ستاد ويژه براي ايام محرم تشكيل داده‌اند.

وي ادامه داد: براساس ابلاغيه سازمان حج و زيارت، تمام امور زائران عتبات عاليات در بخش‌هاي مختلف در اين ايام و به خصوص در تاسوعا و عاشورا به عهده اين ستاد ويژه است و همچنين با مشاركت شركت "شمسا " در عراق طي جلسات مشتركي، تمهيدات ويژه‌اي براي تأمين امنيت زائران كشورمان در نظر گرفته شده است.

* آماده‌باش نيرو‌هاي امنيتي عراقي طرف قرارداد با سازمان حج

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت با بيان اينكه نيروهاي امنيتي عراقي طرف قرارداد سازمان حج در اين ايام در آماده‌باش كامل به سر مي‌برند، خاطر‌نشان كرد: براساس ابلاغيه‌اي كه به نيروهاي امنيتي داشته‌ايم، اين نيروها دقت و حساسيت كنترل‌هاي خود را در تردد زائران ايراني افزايش داده‌اند و با حساسيت بيشتري تمام مفاد قرارداد امنيتي را به اجرا در مي‌آورند.

* تدابير ويژه امنيتي دولت عراق براي امنيت زائران حسيني

وي تصريح كرد: دولت عراق نيز براي اين ايام، تدابير امنيتي ويژه‌اي را در نظر گرفته و با اين تدابير اميدواريم كه اين هيچ مشكلي براي زائران حسيني ايجاد نشود.

* اسكورت زائران ايراني از لحظه ورود به عراق

حجت‌الاسلام شهسواري با اشاره به وظايفي كه شركت‌هاي امنيتي عراقي طرف قرارداد با سازمان حج و زيارت بر عهده دارند، گفت: براساس اين قرارداد، زائران ايراني كه از 4 مرز خروجي زميني وارد عراق مي‌شوند و همچنين زائراني كه از طريق فرودگاه بغداد قصد سفر به عتبات را دارند از لحظه ورود به خاك عراق تحت اسكورت اين نيروهاي امنيتي قرار مي‌گيرند.

وي يادآور شد: از ساعتي كه زائران كشورمان وارد عراق مي‌شوند، به همراه هر 3 يا 4 اتوبوس از زائران كشورمان، يك "اسكورت مسلح " در جلوي كاروان و يك اسكورت مسلح در انتهاي كاروان، زائران ايراني را تا رسيدن به مقصد مشايعت و همراهي دارد.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت تصريح كرد: همچنين در هر اتوبوس زائران ايراني، يك نيروي امنيتي در تمام طول مسير همراه زائران حضور دارد و بين شهرها نيز گشت‌هاي امنيتي داير شده كه به‌صورت موردي عمليات كنترل را انجام مي‌دهند.

حجت‌الاسلام شهسواري با اشاره به حضور نيروهاي امنيتي در هتل‌هاي محل استقرار زائران ايراني گفت: در انفجار شب گذشته عراق، هيچ يك از زائران ايراني آسيبي نديده‌اند و زائران ايراني در سلامت به سر مي‌برند.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode