ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 آذر 1389     |     کد : 12803

احضار سفير انگليس به وزارت خارجه

سفير انگليس در ايران روز دوشنبه در اعتراض به برخوردها و رفتار خشونت‌آميز پليس اين كشور با دانشجويان به وزارت خارجه كشورمان احضار شد.

 
جام جم آنلاين: سفير انگليس در ايران روز دوشنبه در اعتراض به برخوردها و رفتار خشونت‌آميز پليس اين كشور با دانشجويان به وزارت خارجه كشورمان احضار شد.
به گزارش ايرنا، به دنبال رفتارهاي غيرانساني پليس انگليس با تجمع‌هاي مسالمت‌آميز دانشجويان و اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك سايمون گس سفير انگليس در تهران در درج مقاله‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران، وي امروز (دوشنبه) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به وي ابلاغ شد.

علي بحريني رئيس اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه در ديدار با سفير انگليس با اشاره به ابعاد بسيار تاسف برانگيز پليس انگليس با دانشجويان كه منجر به زخمي شدن تعداد بسيار زيادي از دانشجويان آن كشور شد، اقدام دولت انگليس در تعقيب برخي دانشجويان به بهانه اعتراض به افزايش شهريه‌هاي دانشگاهي را مصداق نقض آزادي‌هاي شهروندي مردم آن كشور دانست.

وي همچنين بر ضرورت رعايت اين حق قانوني از سوي دستگاه‌ها و نهادهاي اين كشور تاكيد كرد.

رئيس اداره حقوق بشر در عين حال به اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك سفير انگليس در درج مقاله‌اي در سايت سفارت اين كشور در تهران عليه جمهوري اسلامي ايران به شدت اعتراض كرد و اين اقدام را غيرمتعارف و خارج از رسالت يك سفير ناميد.

بحريني ضمن تقبيح اين اقدام سفير انگليس، ضرورت خودداري وي در انجام اقداماتي خارج از چارچوب صحيح ديپلماتيك را به وي يادآور شد.

اظهارات سفير انگليس پيش از اين نيز در گفت‌وگويي با بي‌.بي.‌سي فارسي به موضوع برنامه هسته‌اي صلح‌آميز كشورمان و تحريم‌هاي ضد ايراني پرداخته بود كه در پي آن و در غياب گس «پاتريك ديويس» كاردار انگليس در تهران در مرداد ماه سال جاري (1389) به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به وي اعلام شد.

سايمون گس كه از سال 1977 كار خود را در وزارت خارجه انگليس آغاز كرد، جانشين جفري آدامز سفير سابق انگلستان در تهران شد. وي پيش از اين سمت عهد‌ه‌دار سفارت انگليس در آتن (يونان) بوده است.

وي پس از پنج ماه حضور در ايران در تاريخ 22 شهريور 1388 استوارنامه خود را تقديم محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 23 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode