ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 دي 1386     |     کد : 127

دولت عدالت‌ محور

کتاب دولت عدالت‌ محور (رهنمودهاي مقام معظم رهبري خطاب به دولت و مردم) از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شد.

در اين کتاب، همه سخنان و پيام‌هايي که از سوي رهبر معظم انقلاب از سال 84، همزمان با آغاز دولت نهم، درباره مقوله‌هاي گوناگون مرتبط با دولت و مردم ايراد شده است، جمع آوري شده و در فصل‌هاي جداگانه تنظيم شده است.
کتاب به دو فصل اصلي تقسيم شده است: روي سخن با دولت و روي سخن با مردم. در هر فصل با توجه به مضمون ايرادات رهبر معظم انقلاب، بخش‌هاي فرعي مختلفي پيش بيني شده است؛ عدالت محوري، رضايت‌مندي از دولت، خدمت‌گزاري، برنامه ريزي و مديريت کشور، نظام آموزشي، سياست داخلي، سياست خارجي، اقتصادي و فرهنگي، بخش‌هاي مربوط به دولت است که در زير هر بخش نيز موضوعات سخنراني‌ها به طور ريزتر فهرست شده است.
همياري اجتماعي، خودباوري اجتماعي، زنان، اقتصادي، سياست، فرهنگي و فناوري و توليد علم نيز بخش‌هاي مربوط به مردم است.
قطعه‌اي از کتاب كه به صورت منتخب در پشت جلد منتشر شده است، نشان‌گر ديدگاه رهبر انقلاب درباره دولت نهم است: «يکي از شعارهاي اين دولت، عدالت است. عدالت يقيناً محور انقلاب بود؛ در اين شکي نيست. هيچ دولتي هم از اول نيامده صريحاً بگويد من نمي‌خواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ ليکن من بايد از آقاي احمدي­نژاد تشکر کنم که ايشان کار جديدي کردند؛ عدالت محوري را به عنوان يک شعار گذاشتند وسط؛ اين کار خيلي بزرگي بود. وقتي که ايشان تبليغات انتخاباتي مي‌کردند، به افراد خانواده خودم مي‌گفتم اگر آقاي احمدي نژاد رأي هم نياورد، اين خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوري را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشي سپردن اين شعار بشود يک سنت. اين شعار مطرح شد و ذهن‌ها را به خودش متوجه کرد. خوشبختانه مردم هم فهميدند، خواستند، دوست داشتند و رأي دادند. اين کار، کار مهمي است.»
کتاب دولت عدالت­ محور به همت روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در 140 صفحه رقعي و به طور رايگان براي نخستين بار در سال 1386مننتشر شد.



نوشته شده در   چهارشنبه 19 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode