ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 آذر 1389     |     کد : 12585

هر كسي مي‌تواند قهرمان حقوق بشر باشد

دبيركل سازمان ملل متحد امروز در پيامي به همايش منطقه‌اي حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني در تبريز گفت: هر كس فارغ از شغل و تحصيلات خود مي‌تواند قهرمان حقوق بشر باشد.

 
دبيركل سازمان ملل متحد امروز در پيامي به همايش منطقه‌اي حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني در تبريز گفت: هر كس فارغ از شغل و تحصيلات خود مي‌تواند قهرمان حقوق بشر باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بان‌كي مون دبير كل سازمان ملل متحد امروز در پيامي به مناسبت روز جهاني حقوق بشر بر ضرروت استفاده از ظرفيت تمام انسان‌ها براي تحقق حقوق بشر جهاني تاكيد كرده است.
در اين پيام كه توسط محمد رجايي‌مقدم معاون مركز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد و براي نخستين بار در تبريز قرائت شد با اشاره به جايگاه حقوق بشر آمده است: حقوق بشر شالوده آزادي، ‌صلح، توسعه و عدالت است و در مركز ثقل كار سازمان ملل متحد در سراسر جهان قرار دارد.
در ادامه اين پيام كه به مناسبت 10 دسامبر برابر با 19 آذرماه صادر شده است بر ضرروت اجراي قوانين حقوق بشر تاكيد شده و تاكيد شده است: قوانين براي صيانت و ارتقاي حقوق بشر لازم‌الاجرا هستند اما اغلب اوقات جريان اين امر در سطح مردم تنزل مي‌يابد.
بان‌كي مون همچنين در اين پيام با بيان اينكه برخي مردم عادي در راستاي احقاق حقوق خود تلاش مي‌كنند، افزوده است: مراسم روز حقوق بشر امسال به اين مدافعان حقوق بشر اختصاص خواهد يافت.
وي در ادامه به تعهد همگاني در موضوع حقوق بشر اشاره كرده و يادآور شده است: مدافعان حقوق بشر گروه‌هاي گوناگوني هستند اما همگي در تعهد نسبت به افشاي خطاكاري، ‌حفاظت از آسيب‌پذيرترين‌ها و خاتمه مصونيت از مجازات سهيم هستند.
دبير كل سازمان ملل متحد در پيام خود نقش دولت‌ها را متذكر شده و افزوده است: دولت‌ها مسئوليت اصلي در حفاظت از حاميان حقوق بشر را بر عهده دارند و از تمام دولت‌ها مي‌خواهم تا متضمن آزادي بيان و اجتماعات باشند كه كار مدافعان حقوق بشر را امكانپذير مي‌سازد.
بان‌كي مون افزوده است: هنگامي كه زندگي حاميان حقوق بشر در خطر است همگي ما از ايمني كمتري برخوردار هستيم.
دبير كل سازمان ملل متحد در ادامه پيام خود تصريح كرده است: هر كس فارغ از شغل و تحصيلات مي‌تواند قهرمان حقوق بشر باشد پس اجازه دهيد از چنين توانايي استفاده كنيم و اجازه دهيد هر يك از ما مدافع حقوق بشر باشيم.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode