ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1389     |     کد : 12531

رويكرد يك بام و دو هواي غرب در قبال ايران كارآمد نيست

يك فعال ضدجنگ آمريكايي با اشاره به عدم موفقيت تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران، تأكيد كرد كه رويكرد يك بام و دو هواي غرب در قبال تهران به هيچ عنوان كارآمد نيست.

خبرگزاري فارس: يك فعال ضدجنگ آمريكايي با اشاره به عدم موفقيت تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران، تأكيد كرد كه رويكرد يك بام و دو هواي غرب در قبال تهران به هيچ عنوان كارآمد نيست.

"رابرت كلاب " فعال ضدجنگ آمريكايي درباره مذاكرات گروه پنج به علاوه يك با ايران به خبرنگار بين‌الملل فارس گفت: اين مذاكرات در واقع تلاشي از سوي آمريكا براي سرپوش گذاشتن و كتمان جنايات صورت گرفته در عراق و افغانستان بود. زيرا وقتي اين مذاكرات در صدر اخبار روز دنيا قرار مي‌گيرد البته با جار و جنجالهاي تبليغاتي، افكار عمومي از جناياتي كه در عراق و افغانستان و فلسطين روي مي‌دهد، منحرف مي شود.
وي افزود: ضرورتي ندارد فعاليت‌هاي كشوري كه در چارچوب قوانين و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي فعاليت مي‌كند، متوقف شود.چنين گفتگوهايي فقط اتلاف وقت است زيرا هيچ يك از گزارش‌هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي به صراحت از انحراف در برنامه هسته اي ايران حرفي نزده است.
اين فعال ضدجنگ تأكيد كرد: نمي‌توان بر اساس حدس و گمان و سوء ظن درباره فعاليتهاي كشوري قضاوت كرد.
كلاب ادامه داد: به نظر من بايد در اين مذاكرات پرونده‌هاي ديگري گشوده مي‌شد. بايد به تحولاتي كه در عراق و افغانستان روي مي‌دهد پرداخته مي‌شد. بايد به جنايات نيروهاي خارجي در افغانستان و كشته شدن مردم بيگناه پرداخته مي‌شد.
وي در ادامه تصريح كرد: از سال 2003 تا كنون عراق صحنه جنگ و كشتار است و هر روز شماري در افغانستان به استقبال مرگ مي‌روند. موارد نقض حقوق بشر به اندازه‌اي زياد است كه بايد مسئولان آمريكايي در اين خصوص پاي ميز مذاكره حاضر شوند.
اين فعال ضدجنگ گفت: بايد بپذيريم كه ايران همانند ساير كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي حق استفاده صلح‌آميز از اين انرژي را دارد. ايران به بازرسان آژانس اجازه مي‌دهد از تاسيسات هسته اي اين كشور بازديد كنند در حالي كه كشورهاي ديگر از جمله آمريكا چنين اجازه اي نمي‌دهد.
كلاب در ادامه تأكيد كرد: از يك طرف ايران را تحريم مي كنند از سوي ديگر از مذاكره سخن مي‌گويند. سياست يك بام و دو هوا ديگر كارايي خود را در عرصه جهاني از دست داده است.
وي خاطر نشان كرد: ايران بارها حسن نيت خود را نشان داده است اما طرف ديگر مذاكره فقط حرف خود را مي زند و بر موضع خود اصرار دارد.بايد از توان ايران براي حل و فصل منطقه بحران خيز خاورميانه استفاده كرد. با كمك تهران مي‌توان آرامش را به اين منطقه بازگرداند. درگير كردن ايران در مذاكرات پنج به علاوه يك كمكي به صلح در خاورميانه نمي‌كند، زيرا از ديدگاه ايراني‌ها برنامه هسته‌اي آنها تمام شده و غير قابل بازگشت است.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode