ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آذر 1389     |     کد : 12408

4 کپي از گوسفند شبيه سازي شده

محققان انگليسي که اولين گوسفند شبيه سازي شده دنيا به نام «دالي» را ايجاد کرده بودند چهار گوسفند جديد را با همان ميزان ژنتيکي ايجاد و آنها را «دالي ها» نامگذاري کردند.

جام جم آنلاين: محققان انگليسي که اولين گوسفند شبيه سازي شده دنيا به نام «دالي» را ايجاد کرده بودند چهار گوسفند جديد را با همان ميزان ژنتيکي ايجاد و آنها را «دالي ها» نامگذاري کردند.
به گزارش مهر، دالي معروفترين گوسفند قرن است که حدود 14 سال پيش شبيه سازي شد. اين گوسفند در سال 2003 مرد.
اکنون «کيث کمپبل» يکي از پدران دالي در دانشگاه ناتينگهام چهار گوسفند شبيه سازي شده جديد را با همان ماده ژنتيکي که براي ايجاد «دالي» استفاده کرده بود به دنيا آورد و به همين دليل نام اين چهار گوسفند شبيه سازي را «دالي ها» گذاشت.

به گفته اين محقق، اين چهار حيوان کاملا خوب هستند و هيچ علامتي از آرتورز گوسفندي يا بيماري التهاب مفاصل که دالي به دليل ابتلا به آن در سال 2003 در سن 6 سالگي مرد را نشان نداده اند.

اين چهار گوسفند سه سال و نيم قبل متولد شدند اما اين خبر اکنون اعلام شده است.«کمپبل» اميدوار است نتايجي که در اين سال ها در توسعه فناوري شبيه سازي حيوانات به دست آمده است بتواند اثر مستقيمي بر روي سلامت حيوانات جديد داشته باشد.

دالي، اولين پستاندار شبيه سازي شده از سلول يک حيوان بزرگسال بود که تمام ميراث ژنتيکي حيوان بزرگسال را دقيقا کسب کرده و کاملا شبيه مادر خود بود.

اين گوسفند در نزديکي اديمبرا در اسکاتلند در لابراتوارهاي «يان ويلموت» در سال 1997 ايجاد شد و 7 ماه بعد از آن به دنيا آمد. اين گوسفند حتي توانست در آوريل 1998 مادر شود. بره دالي «باني» نام داشت.

کمپبل در اين خصوص اظهار داشت:«دالي زنده است. از نظر ژنتيکي تمام اين چهار گوسفند دالي هستند».
اين چهار گوسفند در حال حاضر در يک آغل در ناتينگهام شاير و تحت مراقبت دامپزشکان نگهداري مي شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 14 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode