ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 آذر 1389     |     کد : 12373

انقلاب اسلامی، جامعه و دولت

کتاب "انقلاب اسلامی، جامعه و دولت" مشتمل بر مقالاتی در جامعه‌شناسی سیاسی ایران با ویراستاری مسعود کوثری و سید محمود نجاتی حسینی 344 صفحه 1500 نسخه از سوی انتشارات کویر منتشر شده است.

 
کتاب "انقلاب اسلامی، جامعه و دولت" مشتمل بر مقالاتی در جامعه‌شناسی سیاسی ایران با ویراستاری مسعود کوثری و سید محمود نجاتی حسینی 344 صفحه 1500 نسخه از سوی انتشارات کویر منتشر شده است.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: مقالات کتاب "انقلاب اسلامی، جامعه و دولت" که در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی تألیف شده‌اند حاوی یافته‌های تجربی در خصوص جنبه‌هایی از واقعیت سیاسی ایران کنونی‌ و ناشی از کاربست نظریه سیاسی و اعمال روشهای تجربی نظیر جامعه‌شناسی تاریخی، مطالعات اسنادی و پیمایش در سطوح تحلیلی کلان، میانه و خرد واقعیت سیاسی ایران معاصر هستند.
چشم‌اندازهای جامعه‌شناسی سیاسی و نیز انقلاب و دین، دو رویکرد تحلیلی پیش روی مطالعاتی از این دست و با این هدف گشوده‌اند: نخست تحلیل ساختارها و شالوده‌های علی تعامل/تقابل سنت و مدرنیته در "انقلاب اسلامی" و دیگری، تبیین مکانیزمهای نتیجه‌ای و پیامدگرای انقلاب اسلامی بر زمینه "دولت و جامعه".
مقالات کتاب "انقلاب اسلامی، جامعه و دولت" ذیل سه عنوان اصلی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و جامعه و انقلاب اسلامی و دولت گرد آمده‌اند. در بخش نخست محمدعلی زکریایی در مقاله‌ای به تحلیل انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر نظریه جامعه‌ توده‌وار پرداخته و جواد اطاعت درباره مبانی فقهی و عقیدتی انتخابات بحث کرده است.
در بخش دوم مقالاتی از حمیدرضا جلایی‌پور (ایران، جامعه‌ای پیشادموکراتیک)، سید محمود نجاتی حسینی (واقعیت اجتماعی شهروندی در ایران)، فرحناز حسام (زمینه‌های اجتماعی فعال شدن گروههای میانجی در ایران)، محمدتقی ایمان و حسین قائدی (بررسی عوامل مؤثر بر بیگانگی سیاسی دانشجویان) و مسعود کوثری (آنومی سیاسی – مطالعه موردی شهر تهران) آمده است.
بخش سوم با عنوان انقلاب اسلامی و دولت نیز شامل دو مقاله است. 


نوشته شده در   شنبه 13 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode