ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12204

بخش جدیدی از دیوار «چین» با قدمتی دو هزار ساله کشف شد

بقایای بخش جدیدی از دیوار «چین» با قدمتی دو هزار ساله کشف شد.

بقایای بخش جدیدی از دیوار «چین» با قدمتی دو هزار ساله کشف شد.
به گزارش ایسنا، روز یکشنبه (7 آذر) باستان‌شناسان چینی موفق به کشف بقایای بخشی از دیوار چین در استان «گانگجو» شدند که با گذشت 2000 سال از ساخت آن هم‌چنان در شرایط خوبی قرار دارد.
به گزارش آرکئولوژی نیوز، این بخش از دیوار چین در حدود 24 کیلومتر طول داشته و تا به حال بخش‌هایی از آن شامل 18 برج دیده‌بانی کشف شده‌ است.
در دسامبر 2009 نیز گروهی از باستان‌شناسان چینی که از سال‌ها پیش به‌دنبال شناسایی بخش‌های ناشناخته‌ دیوار چین هستند، اعلام کردند که موفق به شناسایی 11 بنای تاریخی شده‌اند که به احتمال زیاد بخش‌هایی از دیوار چین هستند که در سال‌های حکومت امپراتوران سلسله‌های ژین و هان ساخته شده‌اند.
در همان ماه نیز چین دو مدیر معدن را به اتهام صدمه رساندن به یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های دیوار چین دستگیر کرد.
در ماه سپتامبر هم تعدادی از باستان‌شناسان چینی از کشف بخش جدیدی از یکی از مشهورترین سازه‌های ساخته‌ دست بشر خبر دادند که بین 1800 تا 2200 سال پیش ساخته شده است، این در حالی است که در سال 2007 نیز سازمان یونسکو به مقامات کشور چین هشدار داد، در صورتی که شرایط حفاظت از دیوار چین بهبود نیابد، این اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی در خطر قرار می‌گیرد.
یونسکو همچنین اعلام کرده که در دهه‌های گذشته و به ویژه در چهار سال اخیر، صدمه‌های زیادی به قسمت‌های مختلف دیوار چین وارد شده که از آن جمله به استفاده از قسمت‌هایی از این دیوار تاریخی برای ساخت خانه‌های روستائیان می‌توان اشاره کرد.
دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است.
تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برج‌های آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.
دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جهان و از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود.
این اثر در سال 1987 در «فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو» ثبت شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode