ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آذر 1389     |     کد : 12080

چه مسواكي مناسب است؟

از زمان ابداع مسواک‌هاي مدرن در80 سال پيش تاکنون طراحي مسواک رشد چشمگيري داشته است کافي است به سوپرمارکت محلتان مراجعه‌اي داشته باشيد به طوري که از تنوع موجود در شکل، اندازه، نوع، قيمت و ساير خصوصيات مسواک‌ها گيج مي‌شويد.

جام جم آنلاين: از زمان ابداع مسواک‌هاي مدرن در80 سال پيش تاکنون طراحي مسواک رشد چشمگيري داشته است کافي است به سوپرمارکت محلتان مراجعه‌اي داشته باشيد به طوري که از تنوع موجود در شکل، اندازه، نوع، قيمت و ساير خصوصيات مسواک‌ها گيج مي‌شويد.
هرکدام از اين طرح‌ها ممکن است براي افراد خاصي بهتر باشد. نکته مهم آن است که اين طرح‌ها فقط در مسواک زدن کمک مي‌کنند و نمي‌توانند جايگزين دقت شما در مسواک زدن با روش صحيح شوند. در اينجا به برخي از خصوصيات مسواک‌ها و دلايل طراحي آنها اشاره‌اي مي‌کنيم.

انواع مسواک‌:

ـ مسواک‌هايي با الياف زيگزاگ براي تميز کردن بهتر بين دندان‌ها طراحي شده‌اند. معمولا دسته اين مسواک‌ها به شکلي طراحي شده‌اند تا در هنگام مسواک‌زدن فشاري که به مسواک وارد مي‌شود را متعادل کنند تا از صدمه ديدن بافت‌هاي دنداني جلوگيري شود.

ـ مسواک‌هايي با گردن قابل انعطاف مي‌توانند همانند يک وسيله جذب شوک عمل کنند تا از فشار زياده از حد به بافت‌هاي لثه و دندان پيشگيري کنند. برخي افراد تمايل دارند در هنگام مسواک‌زدن به صورت آگاهانه يا ناآگاهانه فشار زيادي به مسواک وارد کنند. اين مساله منجر به ساييده شدن دندان‌ها در حاشيه لثه و عريان شدن لثه در اين ناحيه مي‌شود. اين افراد مي‌توانند از خصوصيت طراحي شده در اين مسواک‌ها بهره‌مند شوند.

ـ برخي از مسواک‌ها داراي سر زاويه‌دار هستند. دسترسي به برخي از نواحي دندان در برخي افراد سخت و حتي غيرممکن است. اين نواحي بخصوص در نواحي عقب‌تر دهان و در پشت دندان‌هاست. زاويه‌دار شدن سر مسواک همانند وسايلي که توسط دندانپزشک استفاده مي‌شوند مي‌توانند باعث دسترسي بهتر به اين نواحي شود.

ـ برخي از مسواک‌ها داراي سر گرد يا بيضي شکل هستند. اين مسواک‌ها هم قدرت دسترسي بيشتري براي فرد فراهم مي‌کنند. افرادي که براي تميز کردن دندان‌ها دسترسي مناسبي به بعضي سطوح دنداني ندارند، مي‌توانند اين مسواک‌ها را امتحان کنند.

ـ مسواک‌هايي که داراي الياف مورب هستند براي تميز شدن چندگانه طراحي شده‌اند. اين مسواک‌ها اين طور تبليغ مي‌شوند که اگر روش مسواک‌زدن خيلي خوبي نداشته باشيد اين مسواک‌ها به شما کمک مي‌کند. اين مسواک‌ها داراي 3 گروه الياف جداگانه هستند: الياف زاويه‌دار خارجي براي تميز کردن حاشيه لثه، الياف بلندتر براي تميزشدن بين دندان‌ها و الياف کوتاه‌تر براي تميزکردن سطوح دندان‌ها اما بايد گفت دقت در نحوه مسواك‌زدن بسيار مهم‌تر از استفاده از انواع مسواك‌هاست.

دكتر محمد‌امين نريماني
متخصص ارتودنسي


نوشته شده در   دوشنبه 8 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode