ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 اسفند 1389     |     کد : 119747

ابراز اميدواري بوليوي براي تقويت روابط با ايران

معاون وزير خارجه بوليوي ابراز اميدواري كرد ادامه تبادل نظرات ميان تهران و لاپاز موجب تقويت روزافزون روابط دو كشور و در جهت منافع دوملت باشد.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمريكاي لاتين، "بهروز كمالوندي " معاون امور آمريكاي وزارت خارجه ايران كه در راس يك هيات سياسي در بوليوي به سر مي‌برد، امروز در دومين اجلاس كميته مشورتي سياسي ايران و بوليوي كه در شهر لاپاز به رياست معاونين وزراي خارجه ايران و بوليوي تشكيل شد، شركت كرد.

در اين اجلاس كه وزير بهداشت بوليوي و تعدادي ديگر از معاونين وزارتخانه‌هاي ذيربط و مقامات وزارت خارجه بوليوي در آن شركت داشتند، زمينه‌هاي مختلف روابط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و همكاري‌هاي بين‌المللي و موضوعات منطقه‌اي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نحوه اجراي موافقتنامه‌هاي اقتصادي موجود بين دو كشور نيز مورد بررسي فرار گرفت.

"خوان كارلوس تخدا الورالدا " معاون وزير خارجه بوليوي ديدار روساي جمهور ايران و بوليوي از كشورهاي يكديگر و امضاي تفاهمنامه‌هاي مختلف در زمينه‌هاي اقتصادي و تجاري را نشانه سطح بالاي روابط دوجانبه دانست و ابراز اميدواري كرد ادامه تبادل نظرات موجب تقويت روزافزون روابط دو كشور و در جهت منافع دوملت باشد.

كمالوندي نيز دراين ملاقات با اشاره به روابط عالي بين دو كشور، وجود مكانيزم مشورتي را نشاندهنده جديت طرفين براي گسترش روابط دانست كه موجب حسادت برخي قدرت ها شده است. وي به علاوه بر حمايت دو كشور از مواضع يكديگر در مجامع بين المللي تاكيد كرد.

معاون وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي و اقتصادي ايران طي 3 دهه گذشته به رغم جنگ تحميلي، فشارها و تحريم‌هاي قدرت هاي بزرگ، آن را ناشي از برنامه‌ريزي دقيق و تلاش و كوشش جوانان كشور دانست.

وي از اجراي برنامه هدفمندي يارانه‌ها در ايران در چارچوب تقويت بيشتر امور زيربنايي كشور به عنوان يكي از موفقيت‌هاي ديگر در بخش اقتصادي كه با همكاري مردم ياد كرد.

كمالوندي همچنين در تشريح وضعيت خاورميانه و شمال آفريقا، بي توجهي به حقوق مشروع مردم اين كشورها طي سال‌هاي گذشته توسط حكام دست نشانده و تحقير شدن ملت‌ها توسط آمريكا و هم پيمانانش را از جمله ريشه‌هاي اصلي اين بحران‌ها دانست.

در اين اجلاس همچنين دو طرف با اشاره به لزوم تغيير وضعيت غيرعادلانه جهان كنوني و به خصوص ساختار سازمان ملل، بر همكاري‌هاي مشترك دو كشور در مجامع بين‌المللي در جهت برقراري صلح و عدالت تاكيد كردند.

در پايان دومين اجلاس كميته مشورتي ايران و بوليوي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه مختلف نيز به امضاء رسيد.


نوشته شده در   يکشنبه 22 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode