ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 آذر 1389     |     کد : 11967

تدوين آثار و داستان زندگي علامه‌طباطبايي

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از تدوين آثار و داستان زندگي سه علامه طباطبايي، جعفري و اميني توسط اين اداره كل خبر داد.

 
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از تدوين آثار و داستان زندگي سه علامه طباطبايي، جعفري و اميني توسط اين اداره كل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، علي داننده ظهر امروز در دهمين جشنواره شعر غديريه شمال‌غرب كشور كه با حضور شاعران 29 شهر كشور در سالن ارشاد اسلامي بناب برگزار شد، با تاكيد بر تربيت نيروي انساني مورد نياز در عرصه كارهاي فرهنگي افزود: توليد فيلم با تمام ويژگي‌هاي استاني به عنوان يك كار زيربنايي جزو برنامه‌هاي اصلي ارشاد اسلامي استان بوده و استقبال خوبي نيز از آن شده است.
وي تصريح كرد: با استقبالي كه از طرف جوانان در سطح استان براي تهيه متن فيلم‌ها شده است ما اميدوارتر شده‌ايم.
مديركل ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از ارائه فراخوان نمايشنامه نويسي به مناسبت هفته بسيج در استان خبر داد و گفت: بحث تامين نيروي انساني در حوزه نمايش و تئاتر يكي از دغدغه‌هاي اداره كل ارشاد اسلامي استان است و در نظر داريم به متن كتاب‌ها كه خود يك نوع نمايش است به همه آثار نمره و امتياز دهيم تا استان ما به عنوان يكي از استان‌هاي توليد متن نمايش باشد.
داننده از اجرا و برگزاري 504 برنامه توسط اداره ارشاد اسلامي در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تدوين آثار و داستان زندگي سه علامه شهير استان از برنامه‌هاي ارشاد اسلامي استان است.
وي همچنين از ترويج بحث داستان نويسي به عنوان يكي از اولويت‌هاي كاري در استان خبر داد و گفت: با ارائه تسهيلات مورد نياز از آثار و چاپ آثار ديوان اشخاص حمايت خواهيم كرد.
بخشدار مركزي بناب نيز گفت: هنرمندان عزيز در تمام زمان‌ها با هنرهاي ويژه خود توانستند دستورات الهي را به گوش جهانيان برسانند.
ناصر بزازبنابي در موقعيت كنوني كشور وظيفه هنرمندان و شاعران را سنگين دانست و افزود: در حالي كه دشمنان واقعي و خارجي كمر همت بسته‌اند تا ايران اسلامي را به ذلت بكشانند لذا جشنواه غدير بناب مي‌تواند صدا و نداي امام حسين (ع) را به جهانيان برساند كه ولايت و دفاع از ولايت يك شاخص است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب و دبير دهمين جشنواره شعر غديريه نيز با ارائه گزارشي از روند برگزاري دهمين جشنواره شعر غديريه در بناب گفت: براي دهمين جشنواره شعر غديريه 128 اثر از 29 شهرستان شمال‌غرب كشور و همچنين استان‌هاي قم و فارس ارسال شده بود كه 38 اثر آن به زبان تركي و 90 اثر به زبان فارسي بود و بعد از بررسي آثار توسط هيئت داوران جشنواره 11 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
فريدون نبي‌قديم با اشاره به تاثير بالاي سخن شاعران در جامعه گفت: در حالي كه استكبار جهاني با صرف ميلياردها دلار با اعتقادات ديني و مذهبي شيعه مبارزه مي‌كند، در اين برهه وظيفه شعرا حساس و سنگين است و انتظار داريم شعراي متعهد كه خود را در مقابل ائمه اطهار (ع) متعهد مي‌دانند پيام رسان واقعه غدير باشند.
در ادامه شعرايي كه آثار آنها به عنوان آثار برتر انتخاب شده بود اشعار خود را به مناسبت غديرخم قرائت كردند و در پايان هدايايي از سوي مسئولان به نفرات و آثار برتر اهدا شد.


نوشته شده در   شنبه 6 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode