ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1389     |     کد : 119008

کرش در یک قدمی نیمکت تیم ملی

 فدراسیون فوتبال با گزینه مربیگری تیم ملی به توافق مالی دست یافت تا مذاکره کمیته بین‌الملل فدراسیون برای جذب سرمربی خارجی یک گام به جلو حرکت کند.

سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با تایید این خبر می‌گوید: «دیگر مشکل مالی وجود ندارد و در این باره با مربیان خارجی بحثی نخواهیم داشت.» عباس ترابیان خبر می‌دهد که یکی از 2گزینه مربیگری تیم ملی، تمایل بیشتری به حضور در ایران دارد. او نامی از این گزینه خاص نمی‌برد ولی می‌گوید: «این گزینه علاقه‌ بسیاری به ایران دارد و حتی از ما می‌خواست که اگر تا پیش از بازی با روسیه شرایط امضای قرارداد او با فدراسیون فوتبال مهیا نشد برای تماشای بازی ایران و روسیه به ابوظبی سفر کند؛ اما ما موافق این اتفاق نبودیم.»

‌گفته می‌شود شانس کارلوس کرش برای حضور روی نیمکت تیم ملی بیشتر است. سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون درباره انتخاب مرد پرتغالی برای نیمکت تیم ملی به همشهری می‌گوید: «من درباره حضور کرش در ایران نه بله می‌گویم و نه خیر. همه آن صحبت‌هایی که در این باره می‌شود، در واقع گمانه‌زنی است. این بحث‌ها هم باعث مشکلاتی در مذاکره ما باگزینه‌های موردنظر می‌شود. تا زمانی که تکلیف نهایی کادرفنی تیم ملی مشخص نشود، از مربی خاصی نامی نخواهیم برد.»

حال، این پرسش مطرح می‌شود که با توافق مالی، فدراسیون چه زمانی سرمربی تیم ملی را مشخص خواهد کرد. سرپرست کمیته بین‌الملل در این باره می‌گوید: «هنوز بحث‌های حقوقی در راه انتخاب سرمربی تیم ملی باقی مانده و باید ابتدا این بحث‌ها به سرانجام برسد و سپس کار نهایی صورت گیرد.» او ادامه می‌دهد: «در حال حاضر منتظر پاسخ 2گزینه فدراسیون فوتبال هستیم و اگر توافق صورت گیرد به احتمال فراوان تا آخر هفته سرمربی مشخص خواهد شد.»

یکی از مسائل مطرح شده درباره سرمربی آینده تیم ملی مدت قرارداد این مربی است. ظاهرا فدراسیون با 2 گزینه مورد نظر درباره مدت قرارداد هنوز به توافق نهایی نرسیده است؛ اما فدراسیون فوتبال طبق برنامه قبلی، تصمیم دارد سرمربی آینده تیم ملی را تا جام جهانی 2014 برزیل حفظ کند. عباس ترابیان خبر می‌دهد که کمیته بین‌الملل در روزهای آینده در مورد مدت قرارداد به توافق نهایی خواهد رسید.

او می‌گوید: «ما بنا داریم که قرارداد 3 ساله با سرمربی تیم ملی ببندیم. ما تا جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طبق آن پیش می‌رویم؛ یعنی فدراسیون با مربی‌ای قرارداد می‌بندد که بتواند به این اصول پایبند باشد.» سرپرست کمیته بین‌الملل معتقد است: «درباره اینکه اگر سرمربی تیم ملی نتواند ایران را به جام جهانی ببرد، چه اتفاقی خواهد افتاد، نمی‌توانم نظر بدهم‌ چون یکسری مسائلی هست که در مفاد قرارداد ذکر می‌شود و ما نمی‌توانیم از آن صحبت کنیم.» گفته می‌شود فدراسیون درنظر دارد به‌گونه‌ای این قرارداد را منعقد کند که اگر تیم ملی به جام جهانی صعود نکرد، قرارداد با سرمربی خارجی هم لغو شود.

سرمربی تیم ملی روی نیمکت امید

تیم امید، روز 4 اسفند ماه نخستین مسابقه خود را در مقدماتی المپیک در حالی برگزار می‌کند که وضعیت کادرفنی این تیم نیز شبیه تیم ملی بزرگسالان است. فدراسیون فوتبال درباره هدایت‌ تیم امید با گزینه مربیگری تیم ملی صحبت کرده است. عباس ترابیان درباره انتخاب سرمربی تیم امید می‌گوید: «‌ گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران، فرد مورد نظرش را برای تیم امید به ما اعلام کرده است که اگر با سرمربی تیم ملی بزرگسالان قرارداد ببندیم، خودبه‌خود سرمربی تیم امید هم انتخاب خواهد شد. آنها یک تیم هستند و فکر می‌کنیم اینطور منافع 2تیم ملی بزرگسالان و امید بیشتر لحاظ می‌شود.»

او درباره این پرسش که آیا سرمربی تیم ملی بزرگسالان، حاضر است روی نیمکت تیم ملی امید هم بنشیند، تاکید می‌کند: «احتمال اینکه سرمربی تیم ملی روی نیمکت تیم ملی امید بنشیند، زیاد است. اصلا چرا نباید این کار را انجام دهد؟ وقتی که با سرمربی تیم ملی به توافق مالی می‌رسیم، چرا نباید همزمان ‌ تیم امید و تیم ملی را هدایت کند؟ به‌نظر من، مشکل خاصی نیست.»


نوشته شده در   دوشنبه 18 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode