ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 دي 1386     |     کد : 117

سي‌ان‌ان مدعي شد:اقدام سپاه بيانگر تاكتيك جديد ايران در خليج فارس است

 

 

منابع نظامي آمريكا امروز (دوشنبه) اعلام كردند صبح يكشنبه به وقت محلي ، تعرضاتي از سوي چند قايق ايراني متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه كشتي‌هاي جنگي نيروي دريايي آمريكا در منطقه خليج فارس رخ داد كه نزديك بود به درگيري بين دو طرف بينجامد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سي ان ان، منابع آمريكايي گفتند: پنج كشتي ايراني به سه كشتي نيروي دريايي آمريكا در تنگه هرمز نزديك شدند اما بلافاصله پس از نشانه‌روي توپ‌هاي كشتي‌هاي آمريكايي بسوي نيروهاي سپاه، اين نيروها از منطقه دور شدند.
اين سايت آمريكايي به نقل از تحليل‌گران مي‌افزايد:‌ تحولات حوادث، بيانگر تاكتيك جديدي از سوي سپاه است كه شامل مين‌گذاري و به‌كارگيري تعداد زيادي از قايق‌هاي كوچك آكنده از مواد منفجره و ديگر مواد است كه به وسيله آن بتوانند هميشه به دشمن نزديك باشند.
وي كه چهارشنبه گذشته در دفتر "كارليسل" سخن مي‌گفت در پاسخ به پرسش‌هاي دانشجويان علوم نظامي گفت: هدف ايران از انتقال مسؤوليت فرماندهي عمليات‌هاي دريايي در منطقه خليج فارس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اعطاي كل خليج[فارس] به سپاه براي مدت چهار يا پنج سال آينده است.
مولين ادامه داد: اين حادثه مهمي است اما به نظر من سپاه پاسداران انقلاب بطور ويژه، تنها جزئي از اختلافات ما با ايران است.
سايت سي‌ان‌ان نوشت: نيروي دريايي آمريكا به [نيروي دريايي] سپاه به عنوان نيرويي جنگجوتر از نيروي دريايي تابع وزارت دفاع ايران مي‌نگرد.
از سوي ديگر ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا در بحرين نيز با صدور اطلاعيه‌اي براي كه در اقدامي كم‌نظير و تحريك‌آميز، در آن از تركيب مجعول "خليج عربي" به جاي "خليج فارس" بهره گرفته است، اعلام كرد بنا بر فعاليت‌هايي كه طي ماه‌هاي گذشته در "خليج عربي" [خليج فارس] مشاهده شده است به نظر مي‌رسد نيروي دريايي [ارتش جمهوري اسلامي] ايران مناطق مراقبت و كنترل خود را به منطقه بين تنگه هرمز و درياي عمان منتقل كرده و وظيفه حضور در "خليج عربي" [خليج فارس] را به نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واگذار كرده است.
سي ان ان مي‌افزايد: پس از حادثه بازداشت ملوانان انگليسي از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سپاه تدابير جديدي به اجرا در آورده كه از جمله آنها مراقبت از ناوهاي هواپيمابر و كشتي‌هاي جنگي است و اين به عادت واحدهاي دريايي آمريكا تبديل شده كه به نيروهاي دريايي ايران نزديك باشند.
يك مسؤول آمريكايي در اين باره به سي‌ان‌ان گفت: معمولاً بسيار كم پيش مي‌آيد كه نيروهاي سپاه پاسداران به تلاش‌هاي نيروي دريايي آمريكا براي برقراري تماس بين بخش‌هاي مختلف نيروي دريايي پاسخ دهند.


نوشته شده در   سه شنبه 18 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode