ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 مهر 1389     |     کد : 116424

دبير‌كل مجمع جهاني اهل بيت: قرآن تنها به 50 زبان دنيا ترجمه شده ‌است


دبير‌كل مجمع جهاني اهل بيت با انتقاد از اينكه كم‌تر به ترجمه قرآن پرداخته‌ايم، گفت: در حال حاضر قرآن تنها به 50 زبان دنيا ترجمه شده ‌است.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسن اختري در همايش "حضور آستان قدس‌ رضوي در صحنه بين‌الملل" اظهار داشت: كتاب انجيل را به 2 هزار و 400 زبان دنيا ترجمه كرد‌ه‌اند در حالي كه قرآن تنها به 50 زبان ترجمه شده ‌است و اين نكته بيانگر اين است كه ما در حوزه ترجمه كم‌تر فعاليت كرده‌ايم و در اين خصوص نيازمند فعاليت هستيم.
وي با اشاره به اينكه بايد از همه ظرفيت‌ها در ترجمه استفاده كنيم، بيان داشت: بايد بتوان از طريق تمامي موارد از جمله فيلم، سي‌دي، كتاب و همه موارد استفاده كرد تا بتوانيم كلام خدا را براي همه انسان‌هاي جهان روشن و پويا كنيم.
اقای اختري با بيان اينكه هفت ميليارد نفر از مردم جهان مي‌خواهند حرف و پيام ما را گوش كنند، تصريح كرد: اگر ما حرفي براي گفتن داشته باشيم و بتوانيم آن‌گونه كه هست قرآن را به دنيا معرفي كنيم ،هفت ميليارد نفر از مردم جهان تشنه و نيازمند اين مهم هستند.
وي با اشاره به اينكه دشمنان به وحشت افتاده‌اند، تصريح كرد: حركت گسترده‌اي نسبت به انقلاب صورت گرفته و در حال حاضر همه سعي دارند در اين مورد صف‌آرايي كنند و به رشد اين صف‌آرايي بپردازند.
دبير‌‌كل مجمع جهاني اهل بيت با بيان اينكه 77 هزار شبكه ماهواره‌اي وجود دارد، خاطرنشان كرد: 70 درصد از اين شبكه‌ها با رويكرد ديني است كه 60 درصد به مسيحيت و 10 درصد به دين اسلام و مابقي به شبكه‌هاي از جمله اخلاق و علمي اختصاص دارد و نيازمند هستيم كه در اين حوزه بيشتر فعاليت كنيم.
وي با اشاره به اينكه ما نتوانسته‌ايم براي ساير غير مسلمانان فعاليت كنيم، افزود: ما نتوانسته‌ايم به خوبي وارد اين بخش شويم و اين امر نيازمند بازنگري است چرا كه دين اسلام خواهان زيادي دارد.
اختري با بيان اينكه شبكه‌هاي ماهواره‌اي موجود توانسته‌اند به خوبي معارف اسلامي را گسترش دهند، گفت: تعداد اين شبكه‌ها انگشت شمار است ولي توانسته‌اند به خوبي سيره و روش اسلام را براي جهان تبيين كنند و بايد در اين خصوص آنها را تقويت و براي گسترش شبكه‌هاي مثبت تلاش كرد.
وي به حضور آستان قدس‌ رضوي در عرصه بين‌الملل اشاره كرد و بيان داشت: آستان قدس ‌رضوي در اين خصوص فعاليت مناسبي داشته و توانسته است تبليغات ديني را در فضاي مجازي و رسانه‌هاي ماهواره‌اي به خوبي پيگيري كند.
دبير‌كل مجمع جهاني اهل بيت با بيان اينكه آستان قدس ‌رضوي به عنوان يك پايگاه و دانشگاه مركز اسلامي مطرح است، خاطرنشان كرد: آستان قدس ‌رضوي امروز جاي خود را در عرصه بين‌الملل يافته ‌است و با فعاليت و تلاش‌هاي خود توانسته برنامه‌هاي ستودني و با ارزشي را به جهان و جهانيان عرضه كند.


نوشته شده در   دوشنبه 26 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode