ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 آبان 1389     |     کد : 11433

تست 30 ثانيه اي آلزايمر

دانشمندان موفق به ابداع تست 30 ثانيه اي براي تشخيص بيماري آلزايمر شده اند که مي تواند به متخصصان در تشخيص نشانه هاي اين بيماري ، ده ها سال قبل از آغاز نشانه هاي بيماري در فرد کمک کند.

به گزارش مهر، اين شيوه جديد پيش بيني و کنترل آلزايمر که ويژه افراد 40 ساله طراحي شده است مي تواند فرصتي دو ساله را براي جلوگيري و متوقف ساختن اين بيماري در اختيار افراد قرار دهد.

اين تست که به زودي به اندازه تست هاي فشار خون در دسترس خواهد بود با کنترل بخش هاي آسيب ديده کوچکي از مغز خطر احتمال ابتلا به آلزايمر را در سال هاي آينده پيش بيني مي کند. به گفته دانشمندان در گذشته امکان پيشگيري يا کنترل بيماري در مرحله اي امکان پذير بود که افراد در شرف ابتلا به بيماري قرار داشتند. اما به تازگي تشخيص آلزايمر بر اساس اسکن هاي مغزي و يا تست هاي حافظه انجام مي گيرند که اطلاعات کامل آن معمولا پس از مرگ بيمار منتشر خواهد شد.

با اين همه محققان دانشگاه برونل لندن در جستجوي مناطق آسيب ديده مغزي به کوچکي يک دانه برنج، اسکن هاي مغزي داوطلبان مرد و زن را در رده سني 44 تا 48 ساله مورد بررسي قرار دادند.

در حدود 15 درصد از 428 فرد مورد مطالعه به ناهنجاري هايي دچار بودند که در بخش حافظه مغز به وجود آمده بود. اين آسيب ها به آسيب هايي که در معاينات پس از مرگ مبتلايان به آلزايمر شناسايي شده بودند، شباهت زيادي داشتند. همچنين مناطق مغزي که آسيب ها در آن شناسايي شدند در هر دو معاينه يکسان بودند.

آزمايش بر روي زمان واکنش يا سرعت واکنش داوطلبان نشان داد افرادي که به آسيب هاي کوچک مغزي دچار بودند، عملکردي بي ثبات تر و نامنظم تر دارند، آنها ترکيبي از زمان واکنش سريع و کند را از خود به نمايش گذاشتند، در حالي که افراد سالم از خود واکنش هاي سريع يا کند نشان مي دادند.

به گفته دانشمندان ، اين شاخص ها مي تواند به پزشکان در تشخيص بيماري آلزايمر قبل از اينکه براي پيشگيري بسيار دير شده باشد، کمک فراواني کند تا بيمار بتواند از طريق شيوه هاي پيشگيرانه اي مانند تغيير رژيم غذايي و ورزش از بروز اين بيماري جلوگيري کند. محققان اميدوارند اين تست سريع طي دو تا پنج سال آينده در دسترس همگان قرار گيرد.

در حال حاضر در بريتانيا بيش از 800 هزار نفر به آلزايمر و ديگر انواع اختلالات مغزي مبتلا هستند و انتظار مي رود اين رقم در نسل بعدي به دو برابر افزايش پيدا کند.


نوشته شده در   دوشنبه 24 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode