ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 تير 1388     |     کد : 113615

افتتاح خانه عالم در روستاي «آق‌منار» ملكان

خانه عالم روستاي «آق‌منار»در شهرستان ملکان به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان ملكان ظهر امروز در مراسم افتتاح اين خانه عالم كه مركز فرهنگي مذهبي است، اظهار داشت: اين خانه كه در زميني به وسعت 200 مترمربع و 120 متر زيرينا احداث شده است با كمك اهالي خود روستا ساخته و امروز شاهد به ثمر رسيدن آن بوديم.

حسين مقدسي اعتبار هزينه شده براي اين مركز را 240 ميليون ريال عنوان كرد و تصريح كرد: زمين مربوط به اين خانه از سوي اهالي خود روستا تامين شده كه از مشاركت و استقبال آنان در كارهاي مذهبي و فرهنگي خبر مي‌دهد.

وي با بيان اينكه‌ شهرستان ملكان در خصوص احداث خانه عالم در سطح استان رتبه بالايي دارد، اظهار داشت: همزمان با افتتاح اين خانه، بايد به اطلاع برسانيم كه چهار خانه عالم ديگر در روستاهاي قوشقيه، مبارك‌آباد، قلعه‌جوق و تازه‌قلعه در دست احداث است كه به زودي تكميل و به بهره‌برداري خواهند رسيد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان ملكان افزود: اين چهار مركز با زيربناي كلي 480 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 960 ميليون ريال با همياري و مشاركت اهالي خود روستاهاي ذكر شده، در دست ساخت و تكميل است.

اضافه مي‌شود، شهرستان ملكان با 105 هزار نفر جمعيت در 155 كيلومتري جنوب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

مقدسي در ادامه با اشاره به جايگاه اين مراكز در روستاها گفت: وجود خانه عالم و استقرار روحاني در روستاها فرهنگ ديني منطقه تقويت كرده و از آسيب‌ها در اين زمينه جلوگيري خواهد كرد.

وي تصريح كرد: ساخت خانه عالم در روستاها تحول فرهنگي و گسترش فرهنگ معارف اسلامي و قرآني را در جامعه در پي دارد.

مقدسي خاطر نشان كرد: حضور دائم روحاني در روستا باعث تقويت مباني ديني و اعتقادي روستاييان و تعميق باورهاي ديني و رونق گرفتن آيين‌هاي مذهبي مي‌شود.

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در   پنجشنبه 4 تير 1388  توسط   ملکان ملکان   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode