ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1389     |     کد : 11229

شناسايي منشأ ويروس رايانه‌اي استاكس نت

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كنترل كرم جاسوسي رايانه‌اي كه منشا آلودگي سيستم‌هاي صنعتي در چند ماه اخير بوده خبر داد و گفت: شناسايي سيستم‌هاي آلوده به صورت كامل انجام شده و هم‌اكنون اين سيستم‌ها در مرحله پاكسازي قرار دارند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كنترل كرم جاسوسي رايانه‌اي كه منشا آلودگي سيستم‌هاي صنعتي در چند ماه اخير بوده خبر داد و گفت: شناسايي سيستم‌هاي آلوده به صورت كامل انجام شده و هم‌اكنون اين سيستم‌ها در مرحله پاكسازي قرار دارند.
رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با مهر در مورد آخرين وضعيت نفوذ كرم رايانه‌اي استاكس نت به سيستم‌هاي صنعتي و خانگي كشور گفت: خوشبختانه اكثر دستگاه‌هاي اجرايي براي تحت كنترل درآوردن اين بدافزار آموزش ديده‌اند و با دستورالعمل‌هايي كه به اين دستگاه‌ها ارائه شده نفوذ اين ويروس رايانه‌اي تحت كنترل درآمده است.
وي با بيان اين‌كه با همكاري مراكز مربوطه و تيم‌هاي عملياتي شناسايي سيستم‌هاي آلوده به اين ويروس به صورت كامل انجام شده است گفت: رايانه‌هاي آلوده به كرم جاسوسي در مرحله پاكسازي قرار دارند. تقي‌پور اضافه كرد: اكثر سازمان‌هاي اجرايي موفق شده اند با نرم‌افزارهايي كه در اختيار دارند پاكسازي سيستم‌هاي آلوده را به طور كامل انجام دهند و هم اكنون خطري از اين بابت رايانه‌هاي ايراني را تهديد نمي‌كند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره عامل و نحوه ورود اين كرم جاسوسي به سيستم‌هاي صنعتي ايران گفت: اين ويروس رايانه‌اي از طريق حافظه پرتابل و فلش مموري وارد سيستم‌هاي صنعتي شده و منشأ آن از طريق شبكه نبوده است.
وي با تاكيد بر اين‌كه عاملان انتقال اين ويروس تا حدود زيادي بررسي و شناسايي شده‌اند خاطرنشان كرد: اين مشكل متاسفانه به ترددهايي كه از خارج كشور به داخل انجام شده مربوط مي‌شود به نحوي كه بي‌احتياطي و عدم اسكن قبل از استفاده از اين حافظه‌هاي جانبي منجر به انتقال و اشاعه اين ويروس در شبكه‌هاي رايانه‌اي شده است.
رايانه‌هاي ايران از اوايل مرداد ماه مورد هجوم كرم خطرناك رايانه‌اي به نام استاكس نت كه اطلاعات سيستم‌هاي كنترل صنعتي را به سرقت مي‌برد قرار گرفتند كه گفته مي‌شود تاخت و تاز اين ويروس بيشتر به سمت سيستم‌هاي اطلاعاتي نيروگاه‌هاي اتمي كشور بوده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode