ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1403
چهارشنبه 2 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1389     |     کد : 11228

200 خدمت الكترونيكي در نمايشگاه الكامپ عرضه مي‌شود

قائم‌‌مقام دبير شوراي‌ عالي اطلاع‌‌رساني از عرضه 200 خدمت الكترونيكي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي در سالن دولت الكترونيك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكامپ خبر داد.

 قائم‌‌مقام دبير شوراي‌ عالي اطلاع‌‌رساني از عرضه 200 خدمت الكترونيكي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي در سالن دولت الكترونيك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكامپ خبر داد.
به گزارش مهر، سعيد سالاريان در نشست خبري بخش دولتي نمايشگاه الكامپ به تشريح اهداف حضور دستگاه‌هاي اجرايي در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ پرداخت و گفت: 31 دستگاه اجرايي در سالن 40 نمايشگاه تخصصي الكامپ در قالب سالن دولت الكترونيك خدمات خود را به بازديدكنندگان ارائه خواهند كرد.
وي با اشاره به جلسات برگزار شده در كميته دولت الكترونيك دولت و پيشنهاد اجراي سالن دولت الكترونيك در الكامپ توسط دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني اضافه كرد: دبيرخانه با رويكرد اجرايي ضلع سوم مثلث دولت، بخش خصوصي و حوزه اجرايي نمايشگاه الكامپ را برگزار مي‌كند.
سالاريان با بيان اين‌كه طي زمان درنظر گرفته شده براي ثبت‌نام دستگاه‌هاي اجرايي در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ حدود 42 دستگاه اعلام حضور كردند كه از ميان آنها 31 دستگاه اجرايي شرايط لازم را براي حضور داشتند، ادامه داد: اين دستگاه‌ها در دو محور خدمات الكترونيك و مهندسي مجدد و اصلاح فرآيندها در نمايشگاه الكامپ كه از 16 تا 20 آبان ماه برگزار مي‌شود، حضور خواهند يافت.
وي با اشاره به فضاي 1600 متري سالن دولت الكترونيك در نمايشگاه الكامپ گفت: متراژ هر غرفه با توجه به تقاضا و خدماتي كه قرار است ارائه شود، ميان دستگاه‌ها تقسيم و سعي شده جانمايي دستگاه‌ها براي حضور در سالن به صورت يكسان و قابل قبولي باشد تا فعاليت دولت به شكل شايسته ارائه شود.
قائم‌مقام دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني با بيان اينكه ارائه و معرفي 200 خدمت الكترونيك از سوي دستگاه‌هاي اجرايي در نمايشگاه الكامپ پيش‌بيني شده است، افزود: علاقه‌مندان و بازديدكنندگان مي‌توانند با اين خدمات آشنا شده و به صورت آنلاين براي سهولت امور از آنها استفاده كنند.
وي همچنين از برگزاري نشست‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف دولت الكترونيك در طول برپايي نمايشگاه خبر داد و گفت: موضوعات اين نشست‌ها متعاقبا اعلام مي‌شود.
سالاريان به نامگذاري 4 روز نمايشگاه الكامپ اشاره كرد و گفت: توسعه محتواي الكترونيك، توسعه كاربري‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، توسعه تجارت الكترونيك، زمينه‌ساز اقتصاد دانايي محور، توسعه خدمات الكترونيك، تحقق زندگي بهتر شهروندان و فرهنگ‌سازي و آموزش عمومي، تحقق سريع دولت الكترونيك عناوين 4 روز نمايشگاه است، ترتيب برگزاري روزهاي آن متعاقبا اعلام خواهد شد و خدمات مختص آنها در هر روز عرضه خواهد شد.
وي با بيان اين‌كه غرفه شوراي عالي اطلاع‌رساني در سالن دولت الكترونيك واقع شده است در مورد اجاره بهاي اين غرفه‌ها نيز گفت: با تعامل‌هاي صورت گرفته دستگاه‌هاي حاضر در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه از 50 درصد اجاره بهاي غرفه معاف شدند و تنها نيمي از هزينه حضور را پرداخت مي‌كنند.

الكترونيكي شدن خريد‌هاي دولتي

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري از ارائه سند نقشه جامع دولت الكترونيك در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك كامپيوتر و تجارت الكترونيكي (الكامپ) خبر داد و گفت: دولت دهم با سرعت به سمت الكترونيكي شدن پيش مي‌رود.
به گزارش مهر، احمد بزرگيان در نشست خبري بخش دولتي نمايشگاه الكامپ با تاكيد بر اينكه دولت براي دستيابي به اهداف برنامه‌هاي توسعه دولت الكترونيك در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ، حضور جدي خواهد داشت، اظهار كرد: براي داشتن شهروند، دولت و ارتباطات الكترونيكي، نمايشگاه الكامپ مي‌تواند نماد همكاري بخش‌هاي دولتي و خصوصي باشد كه در طول برگزاري اين نمايشگاه افزون بر همكاري بخش‌هاي خصوصي و دولتي بر انسجام دستگاه‌هاي دولتي براي ارائه خدمات الكترونيك نيز تأكيد مي‌شود.
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري با اشاره به تاكيد دولت نهم و دهم بر اجراي دولت الكترونيك در كشور اضافه كرد: ايجاد كارگروه فناوري اطلاعات و امنيت (فاوا) كه دو معاون رئيس جمهوري و 12 وزير دولت عضو آن هستند، ميزان اهميت خدمات الكترونيك در دولت دهم را نشان مي‌دهد مصوبات اين كارگروه طبق اصل 138 به تصويب در دولت نياز ندارد و قابل اجرا است كه اين يك نگاه ارزشمند براي تسريع در تصميمات است.
وي ادامه داد: كارگروه فاوا 18 كميته تخصصي دارد كه هر كدام از آنها بررسي‌هاي تخصصي حوزه خود را بر عهده دارند و اين امر زمينه را براي مشاركت همه دستگاه‌هاي دولتي در مسير الكترونيك شدن فراهم كرده است.
بزرگيان با بيان اينكه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني دولت وظيفه اصلي تحقق دولت الكترونيك را در كشور به عهده دارد و براي رسيدن به اهداف خود 10 برنامه جامع تدوين كرده است، گفت: نخستين برنامه ما توسعه الكترونيك است كه براساس آن در برنامه پنجم، توسعه صددرصد ارتباطات داخلي دستگاه‌هاي دولتي و 70درصد خدمات آنها به مردم به صورت الكترونيك خواهد بود همچنين صددرصد مردم از پرونده سلامت الكترونيك برخوردار مي‌شوند كه پايلوت اين طرح در استان‌هاي خوزستان، ايلام و سيستان و بلوچستان در حال اجرا است.
وي به افتتاح طرح ميزان2 با حضور 2 وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و بازرگاني اشاره كرد و افزود: افتتاح اين طرح نيز گامي بزرگ در تحقق استفاده از پول الكترونيك در كشور است. در اين طرح سامانه‌اي طراحي شده است كه تمامي خريد‌هاي دستگاه‌هاي دولتي در بازارهاي داخلي را تنظيم مي‌كند و به اين ترتيب تمام خريدهاي دولتي به تدريج به صورت الكترونيكي انجام خواهد شد.
وي مخاطب سالن دولت الكترونيك در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ را تمام اقشار جامعه دانست و تأكيد كرد: خدمات الكترونيك دولت به همه مردم ارائه مي‌شود و بنابراين همه آنها مخاطبان نمايشگاه خواهند بود، دولت در 5 نمايشگاه گذشته حضور مستقل نداشته است و اميدوار است كه شركت در اين نمايشگاه باعث گسترش دولت الكترونيك به تمام نقاط كشور شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode