ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آبان 1389     |     کد : 11035

مراقبت‌هاي بهداشتي در سالمندان به كمك ربات سرشور

شركت پاناسونيك يكي از غول‌هاي توليد محصولات الكترونيكي ژاپن به‌تازگي رباتي توليد كرده كه با استفاده از تكنولوژي 3 بعدي سر افراد را اسكن كرده سپس شامپو روي سر مشتري ريخته و با انگشتان كائوچويي (لاستيك‌مانند) خود شروع به ماساژ دادن سر و سپس شستن آن مي‌كند.

جام جم آنلاين: شركت پاناسونيك يكي از غول‌هاي توليد محصولات الكترونيكي ژاپن به‌تازگي رباتي توليد كرده كه با استفاده از تكنولوژي 3 بعدي سر افراد را اسكن كرده سپس شامپو روي سر مشتري ريخته و با انگشتان كائوچويي (لاستيك‌مانند) خود شروع به ماساژ دادن سر و سپس شستن آن مي‌كند.
اين ربات توسط توهارا ناكامورا يكي از مهندسين توسعه صنايع رباتيك شركت پاناسونيك به مردم معرفي شده است.
اين ربات به‌عنوان يكي از وسايل مراقبت‌هاي بهداشتي جهت كمك به جامعه ژاپن است كه با سرعتي زياد به سوي سالخوردگي قدم بر مي‌دارد.
مشتري روي يك صندلي كه شبيه به صندلي دندانپزشكان است دراز مي‌كشد. البته علاوه بر اين صندلي داراي يك كاسه دستشويي است كه آب و شامپو را روي سر مشتري مي‌پاشد. سپس دو بازو با 16 برجستگي انگشت‌مانند به مدت 2 تا 3 دقيقه شروع به ماساژ دادن سر مي‌كنند.
توسط اين 16 انگشت ربات كف و شامپو روي سر را تميز كرده و با چابكي و چالاكي بي‌نظيري همانند دستان انسان موها را آبكشي مي‌كند.
دو بازوي ربات همچنان كه حركت مي‌كنند شروع به اسكن 3 بعدي سر فرد كرده و اندازه و شكل سر افراد را به‌خاطر مي‌سپارند تا دقيقا نيروي لازم جهت ماساژ دادن و شستن سر هر فرد اعمال شود و از اين طريق فشار اضافي به سر هيچ كس وارد نشده و فرد از اين‌كه توسط ربات شسته مي‌شود احساس آرامش‌خاطر مي‌كند.
اين ربات كه در چند سال آينده داستان‌هاي زيادي در حدود آن خواهيد شنيد در نمايشگاه توكيو كه مربوط به وسايل رفاهي و كمك‌هاي اجتماعي بود در معرض ديد عموم قرار گرفت.
در اين نمايشگاه 20 هزار محصول مختلف عرضه شد كه از آن جمله ويلچري كه در يك موتور 3 چرخه‌اي الكتريكي جا مي‌گرفت يا مي‌توان آن را در اتومبيل‌هاي طراحي شده براي افراد معلول جاسازي كرد.
شركت پاناسونيك همچنين يك نمونه تخت الكتريكي در اين نمايشگاه عرضه كرد كه قابليت تبديل شدن به ويلچر را داراست.

منبع: Physorg


نوشته شده در   جمعه 14 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode