ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1389     |     کد : 11015

انسان آنتن موبايل مي شود

گروهي از دانشمندان ايرلندي در پروژه اي نشان دادند که با پوشيدن حسگرهاي راديويي مي توان از انسان به عنوان آنتن موبايل استفاده کرد.

گروهي از دانشمندان ايرلندي در پروژه اي نشان دادند که با پوشيدن حسگرهاي راديويي مي توان از انسان به عنوان آنتن موبايل استفاده کرد.
به گزارش مهر، آيا آماده ايد که به يک آنتن انساني براي انتقال سيگنال هاي راديويي شبکه هاي موبايل تبديل شويد؟ اين چشم اندازي است که دانشمندان موسسه الکترونيک ، ارتباطات و اطلاعات دانشگاه کوئين در بلفاست در سطح يک پروژه به طور جدي در حال پيگيري آن هستند.
اين تحقيق نشان مي دهد که ميزان اثربخشي شبکه هاي فعلي براي ارتباطات ميان تلفن هاي همراه بسيار پايين است. همچنين نصب يک آنتن موبايل مي تواند بسيار پرهزينه باشد و براي نصب اين آنتن ها اپراتورها بايد در مقابل مقاومت شهرونداني که نگران تششعات منتشر شده اين آنتن ها و تاثيرات منفي آنها بر روي سلامت افراد هستند پيروز شوند.به همين دليل، اين محققان ايده «شبکه هاي بدن به بدن» را مطرح کردند. اين شبکه ها از بدن يک انسان به بدن انسان بعدي منتقل مي شوند.
سايمون کاتن، سرپرست اين پروژه در اين خصوص اظهار داشت:«در سال هاي گذشته تحقيقات زيادي در مورد آنتن ها انجام شده و محققان به سيستمهايي براي به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طريق سطوح بدن فکر کرده اند. اکنون ما يک چالش بزرگ ديگر را ارائه کرديم که يکي از تازه ترين مرزهاي ارتباطات بي سيم به شمار مي رود».
به گفته اين محققان ، مي توان حسگرهاي با توان پاييني ايجاد کرد که قابل پوشيدن باشند. هر حسگر با حسگرهاي نزديک به خود ارتباط برقرار مي کند و يک شبکه انتقال غيرمتمرکز را ايجاد مي کند که مي تواند براي شهرهاي بزرگ که ترافيک شبکه موبايل بسيار سنگين است بسيار مفيد باشد.
اين حسگر همچنين مي تواند در داخل يک تلفن همراه نصب شود. به اين ترتيب مشکل افرادي که نگران مسائل زيبايي شناسي هستند و کساني که از ديدن افرادي با چند سيم آويزان از خود در اداره خوشنود نمي شوند نيز حل مي شود.
از سويي ديگر، کاهش ميزان تششعات منتشر شده از اين دستگاه مي تواند نگراني در مورد سلامت انسان را هم از بين ببرد.
علاوه بر مزيت هايي که اين شبکه انساني موبايل مي تواند در توسعه ارتباط از طريق تلفن همراه داشته باشد همچنين مي تواند در توسعه خدمات بهداشتي در سطح جامعه نيز موثر باشد. به طوريکه استفاده از اين حسگرها مي تواند نظارت مداوم و درمان از راه دور برخي از بيماريها مثل بيماري هاي قلبي عروقي را ميسر کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode