ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1389     |     کد : 10951

هواپيماي دست پرتاب ساخته شد

فناوران يك شركت دانش بنيان فعال در حوزه هوافضا موفق به طراحي ساخت و توليد هواپيماي بدون سرنشين بي نياز از باند و دست پرتاب با قابليت انجام ماموريت‌هاي شناسايي شدند.

 فناوران يك شركت دانش بنيان فعال در حوزه هوافضا موفق به طراحي ساخت و توليد هواپيماي بدون سرنشين بي نياز از باند و دست پرتاب با قابليت انجام ماموريت‌هاي شناسايي شدند.
مهندس سعيد شادروانان مديرعامل شركت سازنده اين هواپيما در گفتگو با ايسنا با بيان اين مطلب گفت: اين هواپيما داراي وزن سبك و حجم كم است تا نيروي نظامي بتواند به راحتي كل قطعات آن را در كوله پشتي حمل كرده و در حداقل زمان ممكن آن را مونتاژ كند.
وي با بيان اين كه هواپيماي دست پرتاب حداكثر در دو دقيقه مونتاژ مي‌شود ، تصريح كرد: از ويژگي‌هاي خاص اين هواپيماها ، رادار گريز بودن آنها است كه اين نمونه كاملا بومي به لحاظ ماهيت كامپوزيتي و استفاده از حداقل قطعات فلزي، رادار گريز است.
شادروانان افزود: هواپيماي دست پرتاب با امكانات و تجهيزات موجود ساخته شده و هيچ از قطعات آن نياز به تامين از خارج از كشور ندارد.
وي با بيان اين كه اين نمونه از هواپيماي دست پرتاب در شرايط آب و هوايي مختلف قابليت مانور دارد، خاطرنشان كرد: همچنين اين هواپيما قابليت ارتقا و آ‌موزش آسان دارد.
به گفته شادروانان ، از ويژگي مهم اين هواپيما قابليت تغيير در صورت وقوع صدمه‌هاي شديد حين عمليات است.
وي خاطرنشان كرد: هواپيماي دست پرتاب جزو هواپيماهاي استراتژيك به شمار مي‌رود و ويژگي منحصر به فرد آن پرتاب به وسيله دست است چرا كه اگر سنگين باشد جهت پرتاب نيازمند باند فرود و برخاست خواهد بود. در حالي كه سبك بودن اين هواپيما قابليت پرتاب از روي دست، قايق، پشت بام منازل و سقف خودرو را به هواپيما داده است.
اين متخصص هوافضا افزود: اين هواپيما داراي سيستم پيشرانش الكتريكي است و منبع تغذيه آن باتري است كه به آن امكان مي‌دهد 45 دقيقه در هوا پرواز كند.


نوشته شده در   سه شنبه 11 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode