ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1389     |     کد : 10929

تشكيل كانون‌هاي فكر و انديشه براي وحدت جهان اسلام

مدير اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري گفت: براي وحدت جهان اسلام تشكيل كانون هاي فكر و انديشه ميان ملل اسلامي ضروري است.

 مدير اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري گفت: براي وحدت جهان اسلام تشكيل كانون هاي فكر و انديشه ميان ملل اسلامي ضروري است.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر عطاران طوسي در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره گفت: شناخت ظرفيت هاي عظيم و فراوان حج با تشكيل كانون هاي فكر و انديشه مي تواند وحدت جهان اسلام را رقم بزند.
وي گفت: ويژگي هاي عبادي حج نقش بسيار زيادي در اتحاد مسلمانان و همگرايي امت اسلامي دارد به طوري كه اين ويژگي ها در بسياري از عبادات ديني ديده نمي شود.
وي با بيان اينكه كمترين اختلافات فقهي بين مذاهب مختلف اسلامي در مناسك حج ديده مي شود گفت: براي اتحاد جهان اسلام، تكيه بر اشتراكات از اهميت بالايي برخوردار است.
عطاران طوسي گفت: حج يكي از پرامتيازترين عبادات اسلامي است كه در راستاي وحدت طراحي شده است چرا كه در اين واجب ديني تمام مسلمانان يكصدا با يك پوشش خاص، شعار نزديكي به خدا و دوري از شيطان را سر مي دهند.
مدير اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري در ادامه دشمن ستيزي و دشمن شناسي را از ديگر ويژگي هاي حج ابراهيمي دانست و گفت: اجتماع ميليوني مسلمانان در موسم حج بهترين فرصت براي دشمن ستيزي و شناخت دشمن است.
وي گفت: اگر اين اتفاق مبارك روي دهد، مسلمانان با اتحاد و همدلي خود مي توانند جهان را تسخير كرده و اسلام را جهاني كنند.
وي در اين زمينه گفت: اما متاسفانه آن طور كه بايد و شايد مسلمانان به اين جايگاه دقت نظر نداشته و از دشمن مشترك خود كه استكبار جهاني به سركردگي آمريكاست غافل مانده اند.
عطاران طوسي گفت: بهترين بهره‌برداري از چنين فضايي را دشمنان اسلام مي كنند به طوري كه مي بينيم با حمله به كشورهاي اسلامي، ثروت هاي خدادادي آنان را به يغما مي برند و ملل اسلامي نيز نظاره گر اين وضعيت هستند.
مدير اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري در ادامه به فتواي رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم توهين به مقدسات يكديگر اشاره كرد و گفت: فتواي اخير مقام معظم رهبري در اين مقطع خاص بسيار شجاعانه و تاثيرگذار بود.
وي افزود: جهان اسلام به اين فتواي شرعي نياز داشت چرا كه دشمن با اجراي توطئه شيعه هراسي سعي مي كرد جهان اسلام را نسبت به شيعه بدبين كند اما اين فتوا نشان داد كه شيعيان خواستار زندگي مسالمت آميز با ديگر فرق اسلامي هستند.
عطاران طوسي همچنين قرآن سوزي را يكي از سناريوهاي دشمن براي مقابله با اسلام عنوان كرد و گفت: مسلمانان بايد آگاه باشند كه دشمنان از هر طريقي مي خواهند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند و براي رسيدن به اهداف خود راههاي مختلف را طي مي كنند كه قرآن سوزي نمونه اي از آن است.
وي با بيان اينكه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بين شيعه و سني فرقي وجود ندارد گفت: برادران و خواهران سني و شيعه در ايران در كمال آرامش با يكديگر زندگي كرده و دوشادوش هم در مراسم حج شركت مي كنند كه اين مهم نمونه اي از وحدت بين شيعه و سني است.
عطاران طوسي در خاتمه گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده به زودي همايش بزرگ كاروان هاي اهل سنت در مكه مكرمه برگزار مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode